Publicerat Mars 27, 201412 yr Jag var in hos en lokal liten jakthandlare igår och köpte nya pärlor till .222an. Tänkte prova sako gamehead 3,56 gram... Åkte således till skjutbanan idag och skulle testskjuta, och upptäckte då ett problem! När jag skulle låsa fast slutstycket gick det jättetrögt... Gjorde patron ur och tittade på patronen, och längst bak, runt tändhatten har det blivit ett märke, typ av utdragaren(?) Tänkte att det var nåt fel på just den patronen, men jag provade fler, och samma sak hände. Med Normas ammo går det problemfritt. Väl hemma tog jag ett skjutmått och konstaterade att Sako-patronerna var liiiite grövre. Vad kan detta bero på? Har någon haft liknande erfarenheter, eller nån teori om vad som kan fela? Kan det vara så jävligt att han försökt sälja på mig omladdad ammo??
Publicerat Mars 27, 201412 yr Jo! Det har jag också märkt med samma ammunition. Det har dock inte varit några problem med träffbilderna.