Publicerat April 4, 201412 yr Nu vet jag ju inte hur länge detta kommer att ligga upp p Västerbotensnytts hemsida. Men klippet har spritt sig ända ner till Israel. Kolla in detta. man ska inte reta en spelgalen Tupp http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbottensnytt/tjaderattack-sprids-over-varlden
Publicerat April 4, 201412 yr Jag har haft en "småtokig" fasantupp efter mig( och uppe på axlarna) och det räckte.Tjädertupp? Väger mer, kanske lättare att "fäkta" bort. Men, slipper jag så är jag mer än nöjd.
Publicerat April 5, 201412 yr En gång i tiden fanns en galen tjädertupp i Marma Läger, I 14´s övningsfält utanför Gävle. Jag skriver galen istället för spelgalen eftersom (som jag minns) spelet i annat fall pågick väldans länge. Tjädern hatade cyklar och eftersom det fanns otaliga mängder sådana på en cykelskyttebataljon så hatades det ofta .....Teorierna gick att det var rasslet från kedjorna/kedjeskyddet som triggade anfallen som oftast var av våldsam karaktär. Den enda som kunde gå i närheten av tjädern var fanjunkare Snus-Larsson som t.o.m lyckades ta upp tjädern i famnen. (vi misstänkte starkt att tjädern egentligen var tam/dresserad och Snus-Larsson hade vansinnigt roligt åt alla rekryters försök att undkomma tjäderanfallen) Raggarö
Publicerat April 5, 201412 yr God ton, att tala om hur det gick för fasantuppen. Efter att även varit "moppsig" mot bla snickaren på gården. Så var han även det mot en tysk jakt terrier. Det var dumt.......det var mycket dumt