Publicerat April 7, 201412 yr Jag är ju egentligen nöjd med amaroken men hur är en touareg? Är det mycket strul med den? synpunket är välkommna!
Publicerat April 8, 201412 yr Jag har ingen erfarenhet av den modellen men jag är sugen på en amarok. Så jag vänder på frågan och undrar vad du tycker och upplever din amarok?
Publicerat April 8, 201412 yr Författare Enligt mig är den den helt klart bästa pickupen om vi snackar komfort, jag jämför inte med dodge,odyl. den drar lite mycket soppa 0.85. du kanske vill köpa min?
Publicerat April 8, 201412 yr Efter att ha kört både amarok och hilux på jobbet påstår jag nog att det är skönare och köra hiluxen, mindre stötighet från bakaxeln om än kanske lite mer gung. Så får jag välja kör jag hellre hiluxen 32 mil än amaroken! Bägge är nyare än två år så dock skiljer det nog ett år mellan dem ungefär!
Publicerat April 8, 201412 yr har testat båda - touareg då en säljare på vw tyckte jag skulle köpa en sån istället för min dåvarande a4 allroad och amarok då jag har en sån. touareg kostar betydligt mer än det smakar. jag hade en fullutrustad med lilla motorn (245hk) i några dagar men var inte speciellt imponerad. ser ut som en pimpad golf inuti och komforten är rent ut sagt dåligt sett till de pengarna. jag sitter bättre i alla konkurrenter jag haft/testat och jag upplever komforten betydligt bättre tom i min xc60 som kostar ett par hundra tusen mindre än de ville ha för touaregen. enda som imponerade riktigt på mig vart terrängegenskaperna där den kändes bättre än allt jag kört utom discon och range rovern. en disco är betydligt mycket mer bang for the buck än en touareg skulle jag säga. galne: känns konstigt att du upplever det som bättre komfort i hiluxen. är det en brasiliansktillverkad snikare med manuella 4wdn och manuell låda? jag skulle gissa så då komforten i dessa inte är att jämföra med de tysktillverkade med lite lullull i. jag var i princip på det klara med att jag skulle köpa en hilux då jag har bättre kontakter med toyota än vw men jag tyckte helt enkelt komforten var för dålig och satsade på amaroken istället. bortsett från 2.0 litersmotorn är den fantastiskt fin. dessvärre har den förbrukning som en bankörd porsche om man kör över 120 km/h alternativt hänger på ett släp. det problemet hade jag inte med 3 litersmotorn i hiluxen.
Publicerat April 8, 201412 yr Författare Amaroken bör ha highline, då är den tyst. Discon får jag bara dra 1000 med b+! Rover känns liten. Kollar även A6 allra och bmw520 d xdrive. De sista är ju inte lika bra offroad, inte heller optimal jaktbil. Ska provköra amarok med automatlåda, en Canyon.
Publicerat April 8, 201412 yr Amaroken bör ha highline, då är den tyst. Discon får jag bara dra 1000 med b+! Rover känns liten. Kollar även A6 allra och bmw520 d xdrive. De sista är ju inte lika bra offroad, inte heller optimal jaktbil. Ska provköra amarok med automatlåda, en Canyon. håller med ang amarok. disco - fixa kortet rover - du menar sport? jag snackar Range rover dvs den "riktiga" a6 allroad samt 520d xdrive - skitfina bilar men inga jaktbilar. det är landsvägslok man kan köra i snöslask med. vet att de kampanjar en fint utrustad amarok på sina ställen med bra utrustning. canyon är fin men gillar inte de orangea detaljerna i hytten (eller man kan slippa dessa nu kanske?) samt att skinnet är av sämre typ än originalskinnet.
Publicerat April 8, 201412 yr Köp en Toyota land cruiser! Har ägt xc90, xc60, x6,x5, q7, range rover o touareg. De är alla trevliga men kostar att äga.
Publicerat April 8, 201412 yr Blir de pickup så ta en hilux, klart bäst o billigast. Servicen går väl på Max 4?!
Publicerat April 8, 201412 yr Författare håller med ang amarok. disco - fixa kortet rover - du menar sport? jag snackar Range rover dvs den "riktiga" a6 allroad samt 520d xdrive - skitfina bilar men inga jaktbilar. det är landsvägslok man kan köra i snöslask med. vet att de kampanjar en fint utrustad amarok på sina ställen med bra utrustning. canyon är fin men gillar inte de orangea detaljerna i hytten (eller man kan slippa dessa nu kanske?) samt att skinnet är av sämre typ än originalskinnet. Färgen går att ändra men skinnet är kanske som du säger. fixa kortet är ju skitjobbigt, e-kort klarar inte en gubbe som jag,ska däremot fixa b+.
Publicerat April 8, 201412 yr Författare Köp en Toyota land cruiser! Har ägt xc90, xc60, x6,x5, q7, range rover o touareg. De är alla trevliga men kostar att äga. Vad får man dra med en LC på b+ kort?
Publicerat April 8, 201412 yr Författare Vad får man dra med en LC på b+ kort? 1260 så den går bort. amaroken 1420 touareg 1410 disco 990 range rover(1250 och sen är 800 000 för dyrt)!