Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

vad är en fälla?

Featured Replies

Publicerat

Av olika anledningar vill man kanske inte ha namn och telefon nr ute i skogen i onödan. Så om man börjar bygga tex en stockfälla för mård. Hur färdig får den bli innan man måste sätta ut namn och tele nr?

Om man istället väljer en slagfälla typ ihjäl eller liknande så kanske man bygger en hel del strukturer kring fällan. Men plockar in mekanismen senare.

Vi har diskuterat men inte hittat någon bra definition. Har förbundet någon ide kring detta.

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Ingen på förbundet som vill försöka sig på att svara på detta?

Om det är oklart vad som egentligen gäller kan jag för tillfället nöjja mig med förbundets tolkning eller förslag på vad som borde gälla.

// Henrik

Publicerat

En följd fråga till TS frågeställning.

Är det inte dags att ändra detta system kring märkning av fällor? Är ju ett system som gått ur tiden, känns inte speciellt "säkert" att skylta med personuppgifter på detta sätt med tanke på hur digitalt allt har blivit, vill ju inte få hembesök i onödan eller en räkning som jag inte kan stå för. Kan inte komma på något på rak arm där man skyltar med personuppgifter på detta sätt.

Är då bättre att man i stället kunde registrera sig som fångstman/kvinna i ett system där alla uppgifter kring en sparas, givetvis sekretessbelagt. Sen får man en streckkod hemskickad som man sätter upp på fällan och om man av någon anledning vill veta vem som satt ut fällan så är det bara att "blippa" koden med en avläsare och så kommer det krispiga fram. Den idéen känns i mina ögon lite mer åt det moderna hållet. 

Mvh

Publicerat

Jag vet att jag svarade på detta men det måste ha blivit fel i maskineriet, sorry. Det blir en fälla när den är funktionsduglig enligt min uppfattning. Och jag håller med om sekretessproblematiken - vi har föreslagit en lagändring i den lagstiftningen för att komma åt problemet andra vägen men sedan krävs det ju att NVV ändrar fångstregelverket. Jag tar med detta.

Publicerat
  • Författare

Tackar!

Publicerat

Tack!

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.