Publicerat April 17, 201412 yr Behöver skjuta av mig lite, o testa nya trycket och diamond line! Är denna kula ok för räv,bäver?
Publicerat April 17, 201412 yr Det är ju bara en mollad sierra match king så konsekvent expansion är väl inte dess starka sida direkt.
Publicerat April 17, 201412 yr Författare Det är ju bara en mollad sierra match king så konsekvent expansion är väl inte dess starka sida direkt. Nä, kanske inte men den är väl laglig om jag inte förstått fel?
Publicerat April 17, 201412 yr Revolverkulorna jag övar med i 358w går inte igenom en räv men de är lagliga för älg. Laglig är inte alltid = lämplig.
Publicerat April 17, 201412 yr Författare jodå den går igenom en bäver med......... nä där är nog sierra hp el dylikt bättre! eller varmageddon eller vad mina 58 grains heter!
Publicerat April 18, 201412 yr 105 grains berger expanderar inte i vilt, visst är det 6xc vi talar om? Laddningen skjuter dock fenomenalt bra i de flesta vapen. Christian
Publicerat April 18, 201412 yr Författare Japp, det är 6xc DL. men fenomenalt bra vet jag inte, ca 16mm på 150 m. För det kan väl inte vara skytten det är fel på?
Publicerat April 18, 201412 yr Författare Först underlagsinfo 6xc i blaser r93 med grs kolv och bix,andy trycke,(ska lätta trycket lite nästa gång, men STOR skillnad mot original) Kikarsikte Khales ki 6-24x56 stöd, sandsäck fram och kudde bak, sittande i bänk, avstånd 150-160m.
Publicerat April 18, 201412 yr Författare här kan jag bara skylla på skyttens sköldbenägenhet, fick sätta mig i bilen mellan serierna och värma mig!
Publicerat April 18, 201412 yr Författare Sen sköt jag in 270wsm pipan med barnes tsx 140 grains sköt två skott, de till vänster sen en för mig godkänd treskottserie, kanske skulle jag vrida ner 2 knäpp? EDIT efter de första vred jag två knäpp upp o två till höger, de upp var nog tokigt!
Publicerat April 18, 201412 yr Har kört norma rekrutt och match king hp på toppfågel men tyckte de sköt sönder för mycket. Tänkte då att de borde kunna användas till bäver men ack vilket misstag. En årsbäver fick jag sätta 4 skott i och det va inte mkt expanderat.
Publicerat April 18, 201412 yr Berger 105 är en matchkula och uppför sig som dem flesta av dessa! Vill säga expanderar ibland inget-lite-mycket så räv och bäver är inget den är speciellt optimalt till. Sedan kan det skilja mellan olika askar också toppjagade med Berger i XC för två år sedan och det fungerade ok. Började med den även i vinter men ny ask och dessa kulor var mycket stygga redan på orrar på långa avstånd, så att svara på matchkulors lämplighet är väldigt svårt
Publicerat April 18, 201412 yr Författare ok, då är det en pappkula! tror ni det är nått att testa på 500m eller sitter skotten utanför tavlan?