Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Anser ni att detta är ett problem?

Featured Replies

Publicerat

Jag stör mig nått gruvligt på att mellanrummet mellan warne ringarna inte är jämt. Jag har testat allt nu... mätt, bytt halvorna med varandra, satt på olika ställen på tuben, testat bak och fram. Har kommit fram till att boven är ringhalvan närmast i bild. Alltså främre högra ringen sett från skytten. Skenan som ringarna sitter på är rak och fin. Bössan skjuter äckligt bra och vid nollställning av kikaren tar skotten där de ska i sidled. MEN jag kan inte sluta reta mig på mellanrummet, enligt mig betyder det att nått inte stämmer...

Är det nån annan som använder Warne som fått liknande bekymmer, eller som kan förklara problemet :wallbash:

post-5772-0-07271800-1398112135_thumb.jp

Publicerat

Vad är det för märke på kikarsiktet?

Publicerat
  • Författare

Sightron big sky, men jag har testat ringarna på mina andra två 1 tuber.... och det är samma sak.

Publicerat
  • Författare

Jag har undersökt ringarna så gott det går tycker jag men kan inte hitta nån avvikelse någonstans. Det skulle va om det va ytan som är ojämn någonstans, olika mycket färg som gör att det blir såhär.

Publicerat

På min Aimpoint med Warne ringar ser det med ut så, de ska inte gå ihop i toppen då de spänns med 25lb/in ~ 3Nm för och hålla kikaren på plats. De är helt stumt ihop skruvad i botten ringhalvorna!

Publicerat

Japp, Warne skall vara hopskruvad i botten på det nedre skruvparet. Men det vet du säkert Stalkern... :thumbsup:

Publicerat

Det kan kanske vara så hårt att det är 'amerikanska toleranser'. Vi vet ju hur de bygger bilar... :wink:

Publicerat
  • Författare

Det kan kanske vara så hårt att det är 'amerikanska toleranser'. Vi vet ju hur de bygger bilar... ;-)

Haha jo visserligen. Men jag är isf mer misstänksam till warnes "färg/beläggning" dom sprutar på ringarna. Den är fan inte jämn överallt. Jaja, jag ska kolla igenom skiten en gång till annars passar jag dom vidare och kör på leupold PRW. 

Publicerat

Ähh...håll i hästarna...du får väl ta och slipa in dem :cool:

Publicerat
  • Författare

Det är ju så bökigt med warne tycker jag. 

Publicerat
  • Författare

Provade att skruva ihop ringarna, enbart under delen utan tuben i. Samma ojämna mellanrum uppstår oavsett om de sitter på basen lr inte. Så att slipa in ringarna verkar inte va lösningen.

Publicerat

??? Men utan tub går det ju att dra ihop dem dikt an oavsett. Ringarna fjädrar ju. Och de skall alltid sitta på sin bas (om du inte har QD förståss) B-)

Publicerat

Kolla om ringhalvorna passar på ett 1" rör (det är lättare att se om det är jämn glipa runt om). Tipset kommer p.g.a. sonens jämrans HD som skulle få nytt styre - Nu var detta ett kinesstyre så toleranserna var vidlyftiga. Faderns inslipningspryttlar för kikarsikten gjorde susen.

Raggarö

Publicerat
  • Författare

Tack för tipset men eftersom ringarna inte går ihop lika när jag monterar dom utan rör/tub så borde det va nått som är fel nertill i ringen. 

Publicerat
  • Författare

Jag hittade felet på denna såpopera. Kanske borde upptäckt det tidigare...  :geek:

Den ena ringhalvan är "snedskuren" upptill där övre skruvarna sitter. Detta borde ju inte ha någon praktiskt negativ inverkan??? mer än att jag blir sjukt störd på det och ev skjuter sämre av ringhalvans sneda fulhet. 

post-5772-0-70661400-1398185105_thumb.pn

Publicerat

Amerikanska företag brukar ju vara mån om sina kunder och vara snabba till "good will". Mejla Warne direkt! Vem vet...de kanske skickar ett par ringar till dig!? B-)

Publicerat
  • Författare

Jag testar med svenska återförsäljaren först. 

Publicerat
  • Författare

Får nya ringar imorn  :yes: