Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skapa hemsida?

Featured Replies

Publicerat

Har tänkt ta valpar på en av mina tikar framöver, så en hemsida behövs. Har inte jobbat med detta sedan början på 2000-talet, antar att det hänt massor sedan dess! Några tips hur jag kommer igång? Och vart vänder jag mig för domännamn etc? Är webbhotell bra, typ dinstudio?

Publicerat

Jag skulle rekommendera wordpress.com. Där kan du skapa en hemsida gratis - enkelt och bra. 

Publicerat
  • Författare

Jag kollar, tack för svar!

Publicerat

Kan bara hålla med om wordpress! Hojta om du behöver någon hjälp :)

Publicerat
  • Författare

I'll be back!:-)
Publicerat
  • Författare

I'll be back!:-)
Publicerat

Skulle jag börja nu skulle jag nog välja wordpress framför blogger/blogspot som jag har som bas. Men kika för allt i världen på dem också. Inte minst appen till min Iphone gör den väldigt smidig att uppdatera även på resande fot eller under jakt. Men wordpress har väl motsvarande skulle jag tro.

Publicerat

Lånar tråden lite...

Har tänkt uppdatera (läs byta ut) hemsidan för den pistolskytteklubb jag är medlem i. Har ingen större erfarenhet av hemsideskapande utan åkte på det då jag hade förslag på vad vi skulle kunna ha på sidan. Skall vara tyst i fortsättningen. ;-)

Hur som, har kollat på Wordpress, Joomla och Drupal. Vi vill ha öppna sidor med info om skytte, kontakta klubben etc. Dessutom vill vi ha en inloggning till dolda sidor med resultat, medlemsinfo m.m.

Wordpress verkar trevligt att underhålla, kan vara bra för de som skall lägga upp saker. Många gratis tillägg osv. Har dock inte hittat ett bra tema med inloggning till dolda medlemssidor. Någon som har tips?

Joomla verkar rätt ok också, inte lika mycket gratis och kanske något svårare. Vill minnas att det fanns inloggning rätt smidigt.

Drupal verkar mest knepigast av dem, dock med stora möjligheter för den som orkar. Har för mig den har inloggning i sitt standardtheme.

Tips av allehanda slag emottages med glädje!

Publicerat

Kolla hemsida24.se jätte lätt redigering, ser skitsnyggt ut också! 

Publicerat

Kan ju vara ett alternativ, dock har vi redan server och domän och givetvis får inget kosta en spänn...

Situationen känns säkert igen.

Tack för tipset!

Publicerat

vi har denna hemsida

www.alfa-stuteri.se

bara hästar men är billig!

Publicerat

Lånar tråden lite...

.... massa text ....

Tips av allehanda slag emottages med glädje!

Det ni behöver är ju någon form av membership plugin så att du som superadmin kan lägga till konton för alla, och då med inloggning kan de ju komma åt sidor som de har rättigheter till att komma åt. De utan medlemskap kommer inte åt dem alls. 

Publicerat

Det ni behöver är ju någon form av membership plugin så att du som superadmin kan lägga till konton för alla, och då med inloggning kan de ju komma åt sidor som de har rättigheter till att komma åt. De utan medlemskap kommer inte åt dem alls.

Jodå, sådant har jag tittat på men det är inte själva medlemshanteringen som är problemet utan uppsättningen av öppna och dolda sidor.

Testar ett theme nu som har två olika menyer, en är tänkt för de öppna sidorna och en är tänkt för medlemssidorna. Tyvärr var det inte riktigt så skaparna av themet tänkte med menyerna varför det krävs lite knackande för varje sida som läggs till - synas på meny1 men inte på meny2 exempelvis.

Användare skall alltså inte logga in i "baksidan" och kunna editera sidor, ändra site-inställningar m.m.

Har låst mig på ett sätt hur jag vill ha designen men kanske får tänka om. Meny-tänket kanske är gammalt och fel.

Publicerat

Jodå, sådant har jag tittat på men det är inte själva medlemshanteringen som är problemet utan uppsättningen av öppna och dolda sidor.

Testar ett theme nu som har två olika menyer, en är tänkt för de öppna sidorna och en är tänkt för medlemssidorna. Tyvärr var det inte riktigt så skaparna av themet tänkte med menyerna varför det krävs lite knackande för varje sida som läggs till - synas på meny1 men inte på meny2 exempelvis.

Användare skall alltså inte logga in i "baksidan" och kunna editera sidor, ändra site-inställningar m.m.

Har låst mig på ett sätt hur jag vill ha designen men kanske får tänka om. Meny-tänket kanske är gammalt och fel.

Vet inte exakt hur du tänkt det men jag tycker inte själva sidhanteringen borde vara något problem. Men har själv aldrig kört något liknande.

skickat från mobilen

Publicerat

Vet inte exakt hur du tänkt det men jag tycker inte själva sidhanteringen borde vara något problem. Men har själv aldrig kört något liknande.

skickat från mobilen

Är inte sidorna som är problemet (där funkar det med olika rättigheter) utan begränsningen på själva menyhanteringen. Skulle vilja ha två olika menyer beroende på inloggad eller ej. Kunna ange på själva menyn vilken behörighet som krävs.

Får väl googla vidare och hoppas att jag missat något.

Publicerat

Wordpress, det finns inget alternativ för den som snabbt, flexibelt och enkelt vill hantera detta.

Publicerat

Wordpress, det finns inget alternativ för den som snabbt, flexibelt och enkelt vill hantera detta.

Känns som det gäller att hitta ett premium-tema som stödjer detta eller välja bort WP.

Tack för input!

Publicerat
  • Författare

Verkar vara Wordpress som gäller, jag kollar in den. Tackar för svar!

Publicerat

Verkar vara Wordpress som gäller, jag kollar in den. Tackar för svar!

Förlåt för min trådkap.

Håller med de andra, för en enkel sida snabbt och lätt är Wordpress bra. 

Publicerat

Kolla webnode.se. Finns i gratisvariant och är enkelt att komma igång med.

// gAsToN

Sent from my iPhone using Tapatalk

• 3 weeks later...
Publicerat

Kolla in Gratishemsidor.nu

Där finns jämförelser mellan de program man kan skapa hemsidor med. Webnode, Wix, Hemsida24, Wordpress o.s.v.

• 2 months later...
Publicerat

Det var dyrt... ca 1200kr/år för minsta paketet...

Här finns ett väldigt bra alternativ:

http://www.clichehosting.com/se/

Publicerat

Wordpress och hemsida24 tycker jag är bra :)

Publicerat

Har du kollat på Hundpoolen?

/Lars.