Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad är detta? fågel eller fisk eller kräldjur?

Featured Replies

Publicerat

Antagligen satt denna på farfars drilling 12x12-5,6x52r eller på 9,3x57an!

Hittade den i en låda i verkstaden, känns rätt tung , rm three post!

Publicerat
  • Författare

bilderna godkänns inte.....

Publicerat

Prova att fota av det o lägg in det genom mob. om du har problem el. tanka över det till datorn o ta det den vägen.

Publicerat
  • Författare

post-9792-0-09243100-1398261041_thumb.jp

Fick göra om till jpg

Publicerat
  • Författare

det står weaver

V 4,5-11  troligen version 2=11

Publicerat

Satt likadana fästen (märkta HDF) på svärfars studsare. De var från tidigt 1980-tal.

Publicerat

attachicon.gifweaver.jpg

Fick göra om till jpg

Du lyckades till slut. :smile:

Publicerat
  • Författare

det måste vara värt en 10-12000kr?

gissar på 1965-70 tal!

Publicerat

1-1200kr? Tja om man hittar en lättlurad person, mellan 4-700 kr är vad som betalas för slika tuber.

Om det googlas lite på Weaver K 2.5 så framgår det av bildsöket att de går för allt från 44 USD på Ebay till 90 USD på andra forum. /Christian

Publicerat
  • Författare

Jag skojade,,, skulle nog säga max 500kr men förvånadsvärd bra skärpa, ska bli kul o se om den slår helia 5 i skymningen!

Kanske kan den åka på 22wmrpipan!

Publicerat

Fick med ett likadant  vid köp av beg bössa sålde det på grannforumet för hela,,,,, 450 kr

Publicerat
  • Författare

nu sitter det på quadden, 22wmr, det gick att skottställa!

en räv som är 100m bort är inga problem men han inte kolla mörkervärdet, men JAG tycker det är bättre än farsans leupold 2-7x33!

• 3 months later...
Publicerat

Har själv 2st Weaver K-serie Microtrac 2,5-or. Det sitter monterade på mina HVA 9,3-or och köptes -79 och -80 om jag nu mins rätt.

Jag är mycket nöjd med dessa sikten, har aldrig strulat på något sätt och följer justeringen exemplariskt. Skottfastheten är det inget problem med, den ena kikaren hade jag i 10-år på min Husqvarna 1641 358NM. Tyvärr är den bössan såld, vilket jag bittert ångrar.

Har även en Weaver K-serie Microtrac x4 (köptes -82) som för närvarande sitter på min HVA 1640 6,5x55. Inget problem med den heller.

Jag gillar verkligen denna Ståltubs konstruktion från Weaver.

Schysst optik. Stadig som f..n. Billiga att köpa.

Publicerat

1-1200kr? Tja om man hittar en lättlurad person, mellan 4-700 kr är vad som betalas för slika tuber.

Om det googlas lite på Weaver K 2.5 så framgår det av bildsöket att de går för allt från 44 USD på Ebay till 90 USD på andra forum. /Christian

I sverige kan man hitta dem i papperskorgarna..... Vilket är lite synd, det är smått otroligt driftsäkra gluggar med en mekanik som är fenomenalt bra och snudd på helt outslitliga.

Sedan lämnar optiken som regel en del att önska numera, men de är billiga att serva så även om den är lite gul kan man få dem riktigt bra. Låt vara att vidvinkelversionen gör en full pga bildvridningen och TV-formatet.....

/T