Publicerat April 23, 201412 yr Finns det någon FMJ kula som är erkänt bra i cal 30.06? Jag får bra träffbilder Nosler BST 180 grain och jag skulle vilja hitta en kula som får lika bra träffbilder för övningsskytte. Jag har bara provat Hornady FMJ 150grain men den spred ganska så mycket i hela laddstegen. Jag ska dock göra en ny stege att prova i bättre väderförhållanden. Det var lite väl blåsigt idag så jag ska inte döma ut kulan än men skulle gärna ha lite tips på andra bra kulor. // Micke
Publicerat April 28, 201412 yr Kör en del själv med 150gr Scenar men får den inte att skjuta så bra med min 10 twistare ligger runt 1-1,7 MOA men aldrig lägre, bössan gillar lite tyngre kulor. 178gr A-Max gillar den dock, den är mumma den ...och billig!
Publicerat April 28, 201412 yr Författare Får nog bli att testa Lapua Behöver en FMJ kula som alternativ till jaktkulan pga akustikbana på ena skjutbanan jag skjuter på ibland. Micke
Publicerat April 28, 201412 yr Får nog bli att testa Lapua Behöver en FMJ kula som alternativ till jaktkulan pga akustikbana på ena skjutbanan jag skjuter på ibland. Micke Du ångrar dig inte iaf.