Publicerat April 27, 201412 yr Jag står inför att köpa en klass 2-studsare inom snar framtid. Jag vet inte exakt vad det bli, eller vilken kaliber, förutom att det blir just en klass2. Hur funkar det med inköpstillstånd? Kan jag söka inköpstillstånd för en repeterstudsare klass 2, eller måste jag specificera exakt vilket fabrikat och modell samt kaliber jag tänker köpa? Jag tänkte slänga in en ansökan så fort jag bara kan då handläggningstiderna är horribla.
Publicerat April 27, 201412 yr Tidigare har det inte räckt med bara klass. Jag har sökt ett antal sådana och har alltid fyllt i allt utom tillverkningsnummer/Vapen ID Dvs. Du måste ha ganska klart för dig vad du tänker köpa
Publicerat April 27, 201412 yr Författare Tidigare har det inte räckt med bara klass. Jag har sökt ett antal sådana och har alltid fyllt i allt utom tillverkningsnummer/Vapen ID Dvs. Du måste ha ganska klart för dig vad du tänker köpa Äsch, då... Tack för svar!
Publicerat April 29, 201412 yr Jag hoppar på tåget med en fundering: Bör man skriva att ansökan gäller inköpstillstånd t ex i rutan "Övrigt" ? Eller är det helt enkelt som så att man bara fyller i ansökan som vanligt men skippar tillverkningsnummer och ID?
Publicerat Oktober 16, 201411 yr Jag har fått beviljat ett inköpstillstånd för hagelbössa. Får jag ta med mig vapnet direkt från butik eller måste jag vänta på den faktiska licensen på vapnet? Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Oktober 16, 201411 yr Du får ta hem den direkt, en del av inköpstillståndet gäller som tillfällig licens.
Publicerat Mars 28, 201511 yr Behöver man ansöka om en ny licens därefter, dvs betala in ytterligare 250kr?
Publicerat Mars 29, 201511 yr Behöver man ansöka om en ny licens därefter, dvs betala in ytterligare 250kr? Nej
Publicerat Mars 30, 201511 yr Jag hoppar på tåget med en fundering: Bör man skriva att ansökan gäller inköpstillstånd t ex i rutan "Övrigt" ? Eller är det helt enkelt som så att man bara fyller i ansökan som vanligt men skippar tillverkningsnummer och ID? Det har jag aldrig skrivit iaf, jag hoppar bara över tillverkningsnr och id.
Publicerat Mars 30, 201511 yr Kan utelämna allt utom serienr o piplängd.Serienr? Vad är det för vits med ett inköpstillstånd om man knyter det till ett specifikt vapen?
Publicerat Mars 31, 201511 yr Serienr? Vad är det för vits med ett inköpstillstånd om man knyter det till ett specifikt vapen? Förlåt, menade såklart att det samt piplängd kan utelämnas. Vart lite trött :/
Publicerat Mars 31, 201511 yr Förlåt, menade såklart att det samt piplängd kan utelämnas. Vart lite trött :/Ok [emoji3] Tyvärr så har jag varit tvungen att ange även piplängd, det enda jag fått utelämna är tillverkningsnummer/id-nummer. Som vanligt skiljer det bland handläggarna...