Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mc Millan

Featured Replies

Publicerat

Hur funkar det att beställa från USA? Räknade på saken i går med hjälp av tullen och jag kommer att hamna under 5000 kr för en stock till min Sako. Fågelbössan förtjänar en Game Scout-stock... Midway tar minst 11000 (!!!) för en specialbeställning och leveranstiden är lång. Frånsett att man får vänta länge finns det några andra problem med att beställa direkt ifrån McMillan?

Publicerat

Beställ från 24hourcampfire.com. Inga problem. De synkar ordern direkt till McMillan. Priser samma som direkt från fabrik. De har formulär där du specar stocken. Sen betalar du enkelt med kort. Räkna med 3-6 månaders leveranstid.

Publicerat

7 månader är närmare sanningen! Kan man leva med leveranstiden har man roligheter att se fram emot :happy:

/M

Publicerat
  • Författare

Tack! Det här blir bara bättre och bättre :-D

Publicerat

7 månader tog min senaste också.

/Mike

Publicerat

Jag beställde förra veckan, de har angett runt 6 månader för min stock, det är vidare även en specialbeställning med tillhörande utdräkt i tid, /Christian

Publicerat

Jacksons rifle i Storbritannien har en del kolvar på lager. De säljer inte direkt till kund men de säljer till Sverige via exempelvis Jakt och friluftsgården i Lund. De kanske kan sälja via andra företagare också, det kan ju vara värt att kolla upp.

Och du hittar företaget på denna adress: http://www.jacksonrifles.com/

Mads

Publicerat
  • Författare

Men hur svår var inte den sidan då!! Hittar inte Game Scout till Sako så lätt som man gör på McMillans hemsida...

Publicerat
  • Författare

Så långt har jag också kommit men hittar inte GameScout för Sako L579 oavsett hur jag letar. Det gör jag på McMillans hemsida. Är ja dum i huvudet igen, eller!?

• 4 months later...
Publicerat
  • Författare

Jag har gjort sönder min stock till fågelbössan. Snubblat och fått en spricka i den. Tänkte göra slag i saken och köpa en McMillan men missade ju den gamla goda tiden när det bara var att handla fritt. Undrar om någon eller några fler vill vara med och dela på ett exporttillstånd. Surt att betala 250 dollares extra för en stock. Ju fler vi blir desto billigare. Eller, någon kanske redan skaffat ett och kan stå för en beställning mot att jag är med och delar på tillståndet!?

Publicerat
  • Författare

Så här skriver Justin från McMillan: " As long as all the stocks are ordered under one persons name, Yes! And You would have to obtain what is caled an open license which enables You to orders multiples otherwise a standard license is only good for one transaction." Det är alltså möjligt att komma undan lite billigare!

Publicerat
  • Författare

Om man nu fnular på den där stocken hur kommer man i kontakt med dig Christian? Jag betalar dig gärna för en "open license"!

Publicerat

Tja här får man kontakt, men enklast är nog att du hör av dig via PM, säg nu inte att min Inbox är full igen.!  :) /Christian

Publicerat
  • Författare

Jo, den är full :) Prövade PM i går men du kan tyvärr inte ta emot några meddelanden.

Publicerat

Jo, den är full :) Prövade PM i går men du kan tyvärr inte ta emot några meddelanden.

Nu kan jag.. /C

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Jag har mailat med Mcmillan och kommit fram till att: En enskild person söker i förväg för sin stock eller för fler stockar. Man kan i princip ansöka om licens att köpa hur många stockar man vill. 10, 100 eller 1000 spelar ingen roll. Man behöver heller inte köpa alla stockar man fått licens för. Dock tror man på Mcmillan att risken att en privatperson får avslag är större om man ansöker om tusen i stället för låt säga 30 stycken. En exportlicens är sedan giltig i fyra år. Det är alltså fullt möjligt att, låt säga Christian, söker för flera stockar och halva Mcmillansverige köper stockarna genom honom. Han blir liksom lite generalagent och kostnaden för leverans och licens kapas för alla. Hur många är intresserade? 

Publicerat
  • Författare

...eller någon annan än Christian som också är mycket sugen. Jag kanske!? 

Publicerat

Ler- 

skall jag kolla var min stock ligger i produktionen och återkomma? Förmodligen är jag han den som ligger närmast till att ha en stock klar. /Christian

Publicerat

Det här är spännande...