Publicerat April 30, 201412 yr hej! är det nån som har nån bra koll på E-kursen på jägarförbundet.se? jag är sugen på en jägarexamen, o har ganska nära till 2st skjutbanor där det enligt samtal inte verkar så bökigt med vapenövning o uppskjutning. är det vettigt o köra E-kursen då för teorin, eller rekommenderar ni nån annan kurslitteratur istället? Verkar ju super smidigt o kunna köra det precis när man vill, Mvh Markus
Publicerat April 30, 201412 yr Jag använde bara riksjägarnas kursbok samt provfrågor som fanns gratis på nätet. Gjorde dessutom egna testfrågor (med penna och papper) och skrev upp efter en vecka med godkända poäng. Men nog vore det smidigt med litteratur tillgänglig tex i mobilen som det finns för körkortsteorin! Har du pengar så testa, är det skit kan jag nog rota fram min bok och låna dig. Annars är nog det stående rådet att gå en kurs främst för att det är lättare att bli ledd än att leda sig själv samt att du får kontakter med andra blivande jägare. telefonskrivet