Publicerat Maj 1, 201411 yr nån som har erfarenhet? jag gillar inte zeiss men älskar helia och swarre, hur är s&b? tror att karl kaps gör glasen, så hur ser karlkaps glas ut, som zeiss eller swarre? vill ha: rm 0 1-15ggr men 1-5/6 x 24 är lite för litet 2,5-15x44 aningen stor lägsta förstoring, swarre 1,7-10 har inte rm 0 inte ens ldi) max 44mm tub tittat på nätet och det är väl bara zeiss och s&b och docter som har rm 0? vill ha nått mellanting mellan helia 5 1-5 x 24 och 2,4-12x 56!
Publicerat Maj 1, 201411 yr Nä, Kaps köper glasen av S&B, som i sin tur troligen köper av Schott som de flesta andra. Schott tillverkar glas av många olika kvalisorter. Så vad de betalar för det får de B-)
Publicerat Maj 1, 201411 yr Författare Nä, Kaps köper glasen av S&B, som i sin tur troligen köper av Schott som de flesta andra. Schott tillverkar glas av många olika kvalisorter. Så vad de betalar för det får dem B-) är du säker? Antagligen är du det, men jag vart helt säker på detta! ok hur är glasen som zeiss eller swarre? kikardjävulen kostar ju 24k så då vill jag inte ha zeisseffekten= kanonkikare men inte för mig!