Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny Hornet!

Featured Replies

Publicerat

Åkte till handlarn idag för att kika på en Sako Hunter i 222. Givet nyss såld. Såg även på hemsidan att det fanns en CZ 527 22 Hornet. Bössan var i nyskick i stort sett och priset kändes rätt så valet var enkelt. Återstår bara den vansinniga väntetiden på licensen nu då.

Gick igenom laddrummet och hittade min låda med Hornet-prylar, kulor, hylsor och div laddad ammo. Ska bli intressant att se hur den skjuter.

Publicerat

22 Hornet är en trevli kaliber. är mycket nöjd med min BRNO 22 Hornet ZKW 465

Publicerat
  • Författare

CZ el ZKW? Har haft 2 st tidigare. En Anschutz och en Brno fox. Foxen såldes innan ett skott lossats. Grymt missnöjd med den. Blir väl så när man köper osett :wallbash:

Publicerat

Du får kasta in nån bild sen när licensväntan är över. Har ju en zkw465 själv och är väldigt nöjd med den än så länge. Vad var fel på foxen du hade? Den ska väl vara ganska lik en zkw?

telefonskrivet

Publicerat

Foxen är känd för att vara ett hastverk. Dålig inpassning, blånering och allt däremellan. Då är föregångaren zkw bättre. 527an håller också bättre kvalité. 

Har en cz 527 själv. Helmysig bössa som jag inte jagar jätte mycket med, men den är trevlig.

Publicerat
  • Författare

Tyckte foxen kändes bara fel i det mesta. Valde 527 över 465 pga att den är lite störrre. 465 känns nog så pluttig för mig. Inget snälltryck på min men det var inget jag ville ha heller. Däremot var det sjukt bra trycke. Kanske lite lätt men ska kolla på det då den kommer hem.

Sen får vi se om det blir K-hornet :sleep:

Publicerat

Jag upplever 465an lite kort också hur är 527 på den punkten? Annars är vikten något jag gillar på min, den är dock mest tänkt för trädskällarjakt och kanske ripor nån gång så det är ju en del bärande. Snälltrycket är lite speciellt när man inte är van och jag hade inte haft något emot ett bra vanligt trycke men det har inte varit några problem med snälltrycket efter några försök. Visst är det samma kilspår på våra?

telefonskrivet

Publicerat
  • Författare

527 är lite mera vuxen än 465. Ringarna ska väl passa emellan.

Publicerat

Har ärvt pappas gamla ZKW 465, men har knappt använt den. Affektionsvärdet är dock stort, så den blir kvar även om den inte används flitigt. Kolvträt är riktigt tråkigt, annars utstrålar den kvalitet. Nästan så man funderar på om det inte borde gå att pressa ned något annat i mekanismen istället för att brotscha till K...

Publicerat

17 hornet. ;)

Publicerat

Ooh 17 hornet vore nått det! En sån vill jag ha nån gång i livet :-)

telefonskrivet

Publicerat
  • Författare

Har ärvt pappas gamla ZKW 465, men har knappt använt den. Affektionsvärdet är dock stort, så den blir kvar även om den inte används flitigt. Kolvträt är riktigt tråkigt, annars utstrålar den kvalitet. Nästan så man funderar på om det inte borde gå att pressa ned något annat i mekanismen istället för att brotscha till K...

Vad jag förstått så då det gäller ZKW så är det bättre kvalite desto äldre dom är. Sitter och är byggsjuk så det måste nog bli en K-hornet :yes:

Publicerat

Mmm... jag är mer inne på om det skulle gå att gå åt andra hållet jämfört med 17 Hornet. Är inte intresserad av en ren varmintbössa, utan något att skjuta (mat)fågel med utan att slå sönder onödigt eller ha problem så snart det blåser. Hade man fått i en 6mm-222R hade det exempelvis varit finfint... men har inte rotat i det. Äkta .224 hade inte heller varit fel, för at öka kulutbudet.