Publicerat Maj 4, 201412 yr Hej! Jag söker tips om ammunition och återförsäljare för denna, det jag söker är filtförladdad ammunition med cirkus 28gram 5or och vettig fart. Pris är mindre intressant, det är jaktammunition till drillingen jag söker så det kan få kosta lite. Bra träffbilder och i övrigt god kvalitet är viktigare. Kaliber 16/65 eller 16/70. Mvh!
Publicerat Maj 4, 201412 yr Sellier & bellot har en patron som är det du beskriver. 28gram,filtförladdning och dessutom rullstukad I 16/65. red&black heter den, och är till på köpet ganska billig Skickat från min GT-I9195 via Tapatalk
Publicerat Maj 5, 201412 yr http://m.staffansvapen.se/ammunition/eley-hawk/eley-hawk-16-65-vip-game-28mm/ Visserligen plasthylsa men filtförladdning och bra och jämna träffbilder i min Sauer & Sohn M32L från -36.
Publicerat Maj 5, 201412 yr Författare Plasthylsa är helt ok bara innehållet är gammaldags. Tack så långt för tipsen.