Publicerat Maj 5, 201412 yr Tja... Tänkte bege mig in i handladdning då mitt intresse för att övnings och jakt skytte blivit större.. Då till min fråga behöver man från början köpa en hylssvarv eller är det ett verktyg man klarar sig utan I början ??
Publicerat Maj 5, 201412 yr Du klarar dig utan.. Antar att du som jag kallar en hylstrimmer för hylssvarv, dvs det verkyg man har för att justera tillbaka längden på hylsorna. Så länge du håller kolla på dina hylsors längd så är det bara o köra på. Längden ska man ju ändå alltid ha koll på så det är inget extra arbete. Lägg undan de som är över maxmått o trimma ner dom när du investerat. Kan annars rekomendera LEEs billiga trimmer, kostar någon hundring men kräver nästan en borrmaskin. //
Publicerat Maj 5, 201412 yr En väl investerad hylssvarv och trimmer i ett om man får tro de frälste...kostar förvisso lite mer och kräver en borrmaskin. http://www.littlecrowgunworks.com/wft.html
Publicerat Maj 5, 201412 yr Författare Tack för svaren.. Tror ja ändå köper en så man har den färdigt på laddbänken..
Publicerat Maj 8, 201412 yr Jag har nummer Worlds finest trimmer 2. En huvudenhet och så byter man insatser för respektive kaliber. Klockren och supersnabb.