Publicerat Maj 6, 201411 yr 310, 350 eller 610? Om man vill ha en gammal bössa för sakens skull. Vilken skulle man välja av dessa?
Publicerat Maj 6, 201411 yr 310. Husqvarnasjukan ökar i omfattning desto längre det gick tidsmässigt......... /T
Publicerat Maj 6, 201411 yr Jag fick en gång i tiden förklarat för mig att det var ganska stor skillnad mellan de olika ekipörerna även på 310:orna. Tyvärr har jag inte alls koll på vem som är vem och vilka stämplar man skall söka och vilka man skall undvika. Kanske PMT har mer detaljerad info?
Publicerat Maj 6, 201411 yr Allra helst en modell 300. Varför så modest - ta en 301..... Om du hittar en dvs. Jag fick en gång i tiden förklarat för mig att det var ganska stor skillnad mellan de olika ekipörerna även på 310:orna. Tyvärr har jag inte alls koll på vem som är vem och vilka stämplar man skall söka och vilka man skall undvika. Kanske PMT har mer detaljerad info? Nja - det finns de som "tror" på ekipörerna, jag gör det inte. Det verkar som jag ser det inte vara vattententätt det heller. Det förekommer blandat även från samma ekipör om ni frågar mig. Men nu är jag inte en HVA-fashionista så jag kan ju inte säga att jag lagt ner min själ i frågan heller. /T
Publicerat Maj 6, 201411 yr Författare Nä, jag vill ha en sida/sida. Har vuxit upp med en modell 20B i kal 16/65 som jag fick av pappa när jag konfirmerades. Den är ful och sprucken i stocken. Den ena hanen är dessutom både glapp på axeln och har inget stopp. Men, den har hängt med och jag gillar det smäckra och nätta i dessa bössor. Kunde tänka mig en Paralello också men kan inte övertyga min fru...
Publicerat Maj 6, 201411 yr Det finns Husqvarna 300 skitbock från Italien. Sen finns det sketabra 100 år gammal Husqvarna 300 sida/sida med sidolås. Delvis import den också, men från Sauer om jag inte minns fel.
Publicerat Maj 6, 201411 yr PMT Vi kan väl säga som så att den som "informerade" mig om detta borde veta men kanske inte hade så lätt att vara helt objektiv...
Publicerat Maj 7, 201411 yr Författare Så, hur blev det nu då? Ska jag köpa en Husqvarna för en tre-fyra tusen eller skita i det? Är en 310:a i "mycket bra skick" värd pengarna?
Publicerat Maj 8, 201411 yr Så, hur blev det nu då? Ska jag köpa en Husqvarna för en tre-fyra tusen eller skita i det? Är en 310:a i "mycket bra skick" värd pengarna? Köpte en 310 för några år sedan.. Underbar bössa :-)älskar den köp köp köp;-) skickat från en telefon utan sladd
Publicerat Maj 8, 201411 yr Johan det beror på, är skicket verkligen bra, är pangen verkligen sund, då är den värd 3 000 kr, annars är det frågan om en avvägning mellan monetärt värde och upplevelse/nyttjande baserat värde, om man ser till ovanstående kommentar så är värdet oerhört högt, för min del som inte har någon svaghet för märket är jag mer kluven. /Christian
Publicerat Maj 8, 201411 yr Författare Jag vill ha en sids/sida med engelsk kolv också. De är på något vis vackra och netta. Smidiga i skogen. Jag är, som jag skrev tidigre svag för Beretta parallelo också men det är 40.000 kr upp Även letat efter en Merkel men inte funnit någon. Måste medge att jag är lite dåligt påläst på hagelbössor.
Publicerat Maj 8, 201411 yr Lite om 310 finns här: http://www.jaktojagare.se/boxlasaren-310-gjorde-succe Har en 310 A i kal 12, helt ok, men samlar mest damm. Skulle gärna haft en i kal 20 istället.
Publicerat Maj 8, 201411 yr Jag vill ha en sids/sida med engelsk kolv också. De är på något vis vackra och netta. Smidiga i skogen. Jag är, som jag skrev tidigre svag för Beretta parallelo också men det är 40.000 kr upp Även letat efter en Merkel men inte funnit någon. Måste medge att jag är lite dåligt påläst på hagelbössor. Klämde på en i dag, den gav då inga "vill ha" vibbar - groteskt ful med enkeltryck engelsk kolv och bäversvans..... Usch!!!! /T
Publicerat Juli 16, 201411 yr Författare Hämtade min bössa i går och blev positivt överraskad. Tror inte bössan varit i skogen. Ser nästan helt ny ut. Ett enda litet märke i kolven. Skall bara ta bort fettet från fabriken och smörja henne lite!!
Publicerat Augusti 8, 201411 yr Hämtade min bössa i går och blev positivt överraskad. Tror inte bössan varit i skogen. Ser nästan helt ny ut. Ett enda litet märke i kolven. Skall bara ta bort fettet från fabriken och smörja henne lite!!Grattis till ett bra köp!, chansen att ramla över en HVA 310 som nära på är oanvänd måste vara närmast obefintlig.Har själv en 310a, i mycket använt skick, men i mekaniskt felfritt skick. Jag är mycket fäst vid alla mina HVA vapen och skulle aldrig byta ut något av dem mot ett annat fabrikat. Om du av någon anledning vill sälja din 310a är jag mycket intresserad av att köpa den.
Publicerat Augusti 8, 201411 yr Grattis till ett bra köp!, chansen att ramla över en HVA 310 som nära på är oanvänd måste vara närmast obefintlig. Har själv en 310a, i mycket använt skick, men i mekaniskt felfritt skick. Jag är mycket fäst vid alla mina HVA vapen och skulle aldrig byta ut något av dem mot ett annat fabrikat. Om du av någon anledning vill sälja din 310a är jag mycket intresserad av att köpa den. Annars har jag en 310cs tror jag det var till salu, i riktigt bra skick tom. Och vettigt stockad är den med, det brukar de inte vara. T
Publicerat Augusti 8, 201411 yr Annars har jag en 310cs tror jag det var till salu, i riktigt bra skick tom. Och vettigt stockad är den med, det brukar de inte vara. T Vad är det för kaliber och piplängd på en sådan?