Publicerat Maj 6, 201412 yr Hej det är så här att där vi jagar har vi väldigt mkt gris och dovhjort, det brukar bli ganska mycket drevjakt på väldigt korta avstånd. Marken där vi jagar är väldigt kuperad och väldigt tät, så då har jag tänkt att istället för att köpa en dubbelstudsaare, som i sin tur kostar skjortan iaf dom jag har kollat på tyvärr, så har jag tänkt på en hagelpump så man kan skjuta iväg lite slug o brenneke,, och skulle det komma ett rådjur så kan man göra ett enkelt pumpande så har du ett vanligt hagelskott, jag e egentligen inte så sugen på pump, men det skulle nog vara en bra lösning för just den jakt vi bedriver när vi jagar med laget, Har spanat in remington 870 och även stevens 522, men vet inte hur det funkar med patronläge o slugs osv på just stevens. Funkar 70 patroner eller är det typ 50-65 eller nått? Finns det pump i kaliber 20? har letat ihjäl mig men inte hittat tyvärr, och i såddana fall hur är det med storleken på slugen? antar att det inte ger lika mycket energi,,eller? OBS den kommer aldrig få hänga med på renodlade hageljakter:) Och va tror ni polisen säger om en 3dje hagelbössa? mvh John
Publicerat Maj 6, 201412 yr Ska du ha en vanlig hagelpuppa som andraskott så har du ju ändå inte möjlighet att smeta på en andra smäll när grisen går förbi. Som jag ser det skulle du lösa uppgiften bättre med en kombi, alternativt en studsare med öppna riktmedel eller rödpunkt. Jag har haft två bockar, en pump och en sbs på jaktlicens samtidigt. Plus en studsare... Så ett tredje hagelvapen ska inte vara några problem. Framförallt inte om du har en vettig motivering. Skickat från min LT25i via Tapatalk
Publicerat Maj 6, 201412 yr Författare det e just att jag vill inte ha studsare vill ha mer hagelkänsla helst en dubbelstudsare, men den pengen finns inte just nu tyvärr.. kombi e ju ifs ett tips, men visst annars kan man ju släppa dom stackars rådjuren med.. skall faktiskt kolla lite kombis med
Publicerat Maj 6, 201412 yr Jag skulle föreslå en gammal mauser oberndorff eller husqvarna 146 tex. Helt ren med öppna riktmedel så får du hagelkänsla i bössan och stora blyklumpar att skicka.
Publicerat Maj 6, 201412 yr Jag skulle föreslå en gammal mauser oberndorff eller husqvarna 146 tex. Helt ren med öppna riktmedel så får du hagelkänsla i bössan och stora blyklumpar att skicka.Hva 146 och även 640 med rätt kolv är helt klart underskattade när det gäller snabba skott på under 50m!Skickat från min LT25i via Tapatalk