Publicerat Maj 7, 201412 yr Nedan är bild på problemet, stiftet som säkrar bössan när man bryter hamnar bakom säkringen.. obra! Och så här SKA det se ut när det fungerar.. Pmt.. har du ngr bra idéer? Fattar inte riktigt hur det kan bli så här.. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Maj 7, 201412 yr ...... Pmt.. har du ngr bra idéer? Fattar inte riktigt hur det kan bli så här.. Sent from my iPhone using Tapatalk Armen/stiftet glappar i botten, då kan det slinka "runt om". Beställ ny/nytt och byt. /T
Publicerat Maj 7, 201412 yr Författare Ja jag märkte det!! Just glappet i botten.. Men beställer jag nytt så får jag ju en exakt likadan arm/stift.. lär inte den glappa lika mycket? Har svårt att tänka mej att slitaget där "ätit" upp metallen och skapat glappet..?? Ifrågasätter inte din slutsats men vill begripa..
Publicerat Maj 7, 201412 yr Förmodligen inte, den "slår" ganska ordentligt i varje skott och man brukar se det på hålet i botten - det är inte cylindriskt längre. Men visst, är du fylld av verksamhetslust så borrar du ur hålet, härdar den, borrar ut hålet i underbeslaget och sätter ihop allt med en lite grövre axel........ Men det sitter lite mer på den axeln än just den armen. /T
Publicerat Maj 7, 201412 yr För min del ser jag ditt bekymmer, det är rost överallt där inne, mitt förslag är att du slutar att ta med pangen in i bad/duschen, ett litet förslag kanske? Alternativt köper en Winnie till, de klarar rosten bättre/Christian
Publicerat Maj 7, 201412 yr Ifrågasätter inte din slutsats men vill begripa.. Det kan du väl lägga ner med en gång Tror PMT har helt rätt o man underskattar ofta vibrationer och slags nötning på metall. För hård metall och den spricker o går av istället = obra på riktigt. //
Publicerat Maj 7, 201412 yr Författare Förmodligen inte, den "slår" ganska ordentligt i varje skott och man brukar se det på hålet i botten - det är inte cylindriskt längre. Men visst, är du fylld av verksamhetslust så borrar du ur hålet, härdar den, borrar ut hålet i underbeslaget och sätter ihop allt med en lite grövre axel........ Men det sitter lite mer på den axeln än just den armen. /T Det där är ett aber.. ser att det sitter fler tingestar på denna axel.. Om man pillar ut den, får man den åter då? Lite inne på att fimpa automatsäkringen på plats men samtidigt, gillar verkligen automatsäkringen och ingen bössa jag haft det på tidigare har krabbat. Vidare behärskar jag ju automat så bocken måste gå att lära sig med.. fan..
Publicerat Maj 7, 201412 yr Mitt tips är att fimpa autosäkringen. Jag har inte det på någon av mina bockar och det har inte varit några problem.
Publicerat Maj 7, 201412 yr Författare Mm fått det tipset förr.. Men lite rädd där, faktiskt fått ett vådaskott pga att jag en gång för länge sen testade en Nikko bock.. den saknade automatsäkring och det resulterade i en hagelsmäll ned i en grusväg. Gick bra men man blir så galet rädd! I de flesta situationer har man sinnesnärvaro att fixa säkringen men idag när bössan krackelerade så var det typexempel på tillfälle när man behöver automatsäkring.. Simmande skammad trut, två snabba som inte tog riktigt bra pga styvt håll.. Kutade fram mot vattnet för att skjuta färdigt och detta då efter att redan ha jagat samma j-la trut i 200 meter.. typiskt stressmoment alltså.. det är DÅ man vill ha automatsäkring. Normal jakt spelar ingen roll, då har man tid och omständigheterna kring skyttet ordnat. Måste rimligen gå att få skiten att fungera tycker jag.. lutar åt att man får lämna in bössan när automaten kommer, inte helt på det klara med att jag fixar att få ihop bössan igen efter att ha rivit den.
Publicerat Maj 7, 201412 yr Om man tar bort automatsäkringen, kan man då inte säkra manuellt heller? I min värld går alla bössor med borttagen säkring bort. Finns för mkt klåpare o hjärnspöken kan vi alla få utan medvetenhet. Då e de bra med automatsäkring!
Publicerat Maj 7, 201412 yr Författare Självklart fungerar säkringen, den går bara inte tillbaka per automatik när man bryter bössan..
Publicerat Maj 7, 201412 yr Då e de väl inge o gnäll över. Pua bort den felande biten o börja säkra manuellt som du gjort hur länge som helst med Benellin =)
Publicerat Maj 7, 201412 yr Måste rimligen gå att få skiten att fungera tycker jag.. lutar åt att man får lämna in bössan när automaten kommer, inte helt på det klara med att jag fixar att få ihop bössan igen efter att ha rivit den. Varför i herrans namn ska du ta bort armen? Den är ju knappast problemet...... Måste rimligen gå att få skiten att fungera tycker jag.. lutar åt att man får lämna in bössan när automaten kommer, inte helt på det klara med att jag fixar att få ihop bössan igen efter att ha rivit den. Alltså - det är en Browning, inget jävla turkiskt eller italiensk junk! Klart som fasen den kommer att funka. Känner du tat du inte reder ut det så lämnar du in den till en kompetent smed. Det blir inte speciellt dyrt, reservdelar finns så det är allt annat än rocket sceince. /T