Publicerat Maj 7, 201412 yr Jag har bestämt mig för att köpa en 22 wmr med bra precision.. Har kollar på Sako quad men eftersom jag är student så känns de lite dyrt med en Sako.. hade tänkt mig mer prisklassen runt 5000kr helst syntet.. Men de lär väl finns någon som vet om de finns någon 22wmr med bra precision på 100m förutom sako? Tacksam för svar!
Publicerat Maj 7, 201412 yr Jag hade snorbra precision på min gamla Anschutz 1516 i denna kaliber. Sköt hål i hål på 100m med Remingtons hålspets. Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Publicerat Maj 7, 201412 yr krico är inte att underskatta,, brukart ligga runt 2-3k fin fina vapen, fick höra en riktig snyfthistoria om Krico:) att dom gjorde aldeles för bra vapen o la ner aldeles för mkt tid o finess, till priset dom såldes för så dom kursade i början av 90 talet,, kan ju också ha varit att det va lågkonjutur, men det va en säljare som berätta så det måste ju stämma ^^
Publicerat Maj 7, 201412 yr nä krico är ok, hitta rätt bössa bara! är det endast 22wm som är intressant? 17hmr, 22lr, 22wmr!
Publicerat Maj 8, 201412 yr Det är väl ofta ammunitionen som är problemet? Inte bössan, har kompisar med 22 magnum, från HDF, Anschutz, Krico alla får OK träffbild när dom hittar rätt ammo till bössan. Däremot är det problem med en kombi Baikal 22magnum/kal 20 som sprider nästan 1 dm på 100 m. SKa PM a över en ammunitions test. DT
Publicerat Maj 8, 201412 yr Författare nä krico är ok, hitta rätt bössa bara! är det endast 22wm som är intressant? 17hmr, 22lr, 22wmr! ja, tycker 22wmr passar mig bra med.mina jaktformer så har bestämt mig för.de.
Publicerat Maj 8, 201412 yr Ammon kan spöka mem det finns väl relativt bra utbud ändå så något borde din framtida bössa gilla. Hade själv en quad hb i 22wmr tidigare och den sköt såklart bäst med rws men många andra sorter gick tillfredsställande bra så man behövde inte bli deprimerad varje gång det small :-) Anschuts är ofta rekommenderade så jag hade nog satsat på en sån idag. telefonskrivet