Publicerat Maj 7, 201412 yr Har köpt 10 st teauge till nya hagelbössan. Provade skruva in dom i dag och såg att när dom bottnat så är det kvar någon mm tills portningen börjar? Provade även skruva in extended carlsonchoker som jag har i min benelli och det ser likadant ut på den bössan så jag antar att det är som det ska men det är bättre attrrågaså inget händer då man börjar skjuta?
Publicerat Maj 7, 201412 yr Tror mina extended på automaten ser så ut men inte på bocken. Jag återkommer med bilder när jag kommer åt skåpet. Skickat från telefonen.
Publicerat Maj 7, 201412 yr Författare Tack så mycket:) har kollat runt lite på nätet och på vissa bilder finns samma glipa som på min och på andra inte?
Publicerat Maj 7, 201412 yr I mina ögon helt ok, en fråga om tillverkningstoleranser, sen kanske en choke är designad att bottna i toppen och inte med gängan, det vet jag faktiskt inte, men jag har svårt att tro att det skulle vara någon fara, jag har motsvarande med två av 5 egna choker. /Christian
Publicerat Maj 7, 201412 yr Extended på urikan sitter med lite "luftrum" medan superextended saknar detta. Jag har skjutit massor med urikan men huruvida det är rätt eller fel vet jag faktiskt inte. Smäller och fäller det den pekar på. Kan det vara att alla extended har detta "luftrum"? Skickat från telefonen.
Publicerat Maj 7, 201412 yr Författare Eftersom det verkar vara lite luft på vissa och tight på vissa så antar jag att allt är ok:) Jag får tacka er båda för svaren Med vänlig hälsning, /Robster