Publicerat Maj 7, 201412 yr Jaha man ska kanske presentera sig... En Gävlegrabb som lurat runt och smygläst här på forumet en längre tid och nu blivit medlem. Har en strävhårig vargwobbler som jag försöker sparka in i skogen under säsongen i norra uppland, så intresset ligger till större delen på rådjur men är allätare inom jakten. När almanackan inte tillåter jakt så brukar jag försöka fylla tiden med fiske, skytte och allt annat mellan himmel och jord. Med vänlig hälsning Ekström
Publicerat Maj 7, 201412 yr Hej o välkommen. vargvobbler jagar vad? bössor? småviltsjakt eller finns det större planer?
Publicerat Maj 8, 201412 yr Författare Tack så mycket. Jo min vargwobbler (tax) är vältänkt som rådjurshund, men hon tycker även att hare är minst lika roligt. I skåpet står en cg 3000 6,5 med ett zeiss som krona, en browning bar evolve 93 med ett aimpoint och sedan en hagelbock churchill. Rådjur ligger som sagt varmast om pumpen, men gris- och älgjakt är väl något man lägger några dagar på undetåret.
Publicerat Maj 8, 201412 yr Författare Tackar! Hon brukar springa i skogarna som ingår i vålas vvo:-)