Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rödpunkt!

Featured Replies

Publicerat

Hej på er!

Jag är ute efter ett rödpunktsikte med stort objektiv, tänkte höra vad ni rekommenderar då? Ska ha det på en halvautomat..

Tacksam för svar! ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Lite nyfiken på varför stort objektiv?

Publicerat
  • Författare

Ja de är en bra fråga, har bara fått för mig att de skulle funka fint på jaktstigen. Det handlar nog mest om begäret att testa nytt..

Publicerat

Har ett micro på min automat och jag har aldrig känt att större objektviv hade varit bra!

Publicerat

Tycker generellt att Aimpoint Comp brukar vara de dominerande på jaktstigarna.. Är väl den största diametern som Aimpoint har

Publicerat

Comp är bara kortare, fortfarande 30 mm tub.

Fördelen med större diameter är att de som blundar med ena ögat när de siktar får mer synfält. För de som har båda ögonen öppna spelar det ingen roll. Jag har testat att skjuta jaktstig med främre flippisen stängd och det gick bra.

Så en Micro, "vanligt" rödpunkt, holosight eller 50 mm är egalt om man skjuter med båda ögonen öppna

Ang tips så lyssna inte på Upptag71, för att skjuta så mycket är han tämligen kass *lol*

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.

Publicerat

Hmm,

När det gäller det där med båda ögonen öppna och stängda flippisar m.m. så har jag för mig att jag läst en hel del om att det kanske inte fungerar riktigt så bra som marknadsföringen påstår. Det ställer stora krav på paralaxfrihet alt på anlägg så exakta att paralaxen tas om hand där.

Har dock för mig att minst en tidning skrev att just Aimpoint var betydligt bättre än övriga. Kan ju dock bero på att utvärderingsavståndet råkar sammanfalla med Aimpoint's paralaxfrihet. Och nej, oavsett vad det står i reklamen så tror jag inte på att något sikte är paralaxfritt från noll till oändligheten...

Publicerat

Aimpoint hunter finns väl med 34 tub och den har ju lite större objektiv, men den är ju rätt dyr har jag för mig.

Annars håller jag med tidigare skribenter, skjuter du med bägge ögonen öppna spelar det ingen roll, och det gör du väl..............

Bohman har helt rätt, så i år försöker jag vila mig  i form, skjutit hela 3 stigar............

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Någon som vet nått om den här? Vortex SPARC II Red Dot 2 MOA Rödpunktsikte

Publicerat

Jag har ett AP 9000L som fungerar klockrent.