Publicerat Maj 13, 201411 yr När man söker vapenlicens, lämnar man in sitt jägarbevis som en bilaga och blir utan det i en mindre evighet? Näää? Visa upp och bifoga en kopia känns mer rimligt. Eller hur funkar det....
Publicerat Maj 13, 201411 yr Visa upp det bara o fyll i rutan på licensansökan att du har jägarexamen. Längst ner på h. sida finns en ruta. Ta en kopia o visa upp org. när du lämnar in ansökan.
Publicerat Maj 13, 201411 yr Nej, det ska det inte bli. Jag har bara visat upp min jägarexamen en gång o sedan hänvisat till tidigare ansökan när jag har sökt ny licens o det har inte varit några problem.
Publicerat Maj 13, 201411 yr Jag tog med mig mitt kort för jägarexamen till polisstationen och där gjorde de en kopia och bifogade ansökan, så det kändes rätt smidigt.
Publicerat Maj 13, 201411 yr Dom ville se beviset då jag lämnade in ansökan och hon reception tog en kopia av den.
Publicerat Maj 14, 201411 yr Författare Snabbtvaregjort... resten går som bekant inte fullt så snabbt, bara att vänta då Uppvisande av orginal och papperskopia som bilaga skulle det vara, som ni sa...
Publicerat Maj 16, 201411 yr Man ska inte behöva visa jägarexamens bevis om du redan har ett vapen i samma klass eller högre
Publicerat Maj 17, 201411 yr Jag skickar alltid in som om det vore den första. Enbart för att gardera mig mot eventuella dumheter
Publicerat Maj 17, 201411 yr Receptionisten hos sheriffen drog en vacker färgkopia och stämplade den (!) för mig, var väl för att gardera sig mot falska bevis på nåt vis.
Publicerat Maj 17, 201411 yr En kopia fungerar utmärkt! jag skulle inte vilja lämna in mitt jägarbevis till tillståndsmyndigheten, dom har tappat bort tillräckligt med papper åt mig för att jag ska lita på dom!!
Publicerat Maj 17, 201411 yr Man ska inte behöva visa jägarexamens bevis om du redan har ett vapen i samma klass eller högre Nej, då hänvisar man bara till tidigare ansökan.