Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Trögt att stänga kombin när man laddat kula...

Featured Replies

Publicerat

Var och provsköt nya Antonio Zoli kombin igår. När jag laddat med kula var det rejält trögt att stänga bössan. Antingen fick man nästa slå igen den eller öppna och stänga flera gånger innan den gick igen riktigt. Oladdad är det inga såna tendenser. Nån annan som känner igen sig och kanske har nåt tips?

I övrigt var det en trevlig bekantskap är väl ingen kung på att skjuta med öppna riktmedel men höll det ändå rätt så samlat.

Publicerat

Kaliber? Fabriksammo eller handladdat?? Min Valmet 412 i 5,6x52R var lika (handladdat) pga trångt patronläge. Fick slipa ner hylshållaren så hylsorna kalibreras mer eg hylsbröstet trycks tillbaka längre. Men det blir å andra sidan kanonprecision när hylsorna passar tight i patronläget. Den håller ledigt klisterlapp på 80 m med tre skott direkt efter varandra :cool:

Publicerat

Vad är det för hylsa? Olika tillverkare kan ha lite olika tjocklek på randen, jag får samma effekt med Remington Slug i min drilling.

Publicerat
  • Författare

.222 Rem Norma jaktmatch.

Publicerat

Jaha...fabriksammo...och ej randpatron. Ja...det skulle vara om du har ett jäkligt trång patronläge då. AZ är väl inte Italienskt metallhantverk i yppersta toppklass kanske, om man får vara lite 'rak' :wink: Kanske bäst att låta en smed tolka patronläget åt dig!? För du har väl kollat att det inte sitter nått gukk i patronläge/övergångskona antar jag!? :smile:

Publicerat
  • Författare

Rent och snyggt var det iallafall. Får se om den får följa med på besök hos vapensmed nån dag. Kan det vara så att annan ammo löser problemet? Om det nu är ett problem... Jag behövde inte direkt bruka våld men det var rejält tajt.