Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tråden för praktiskt skytte med kantantända patroner!

Featured Replies

Publicerat

Ja som Ämnet säger, en tråd för oss som tycker det är barnsligt kul att skjuta 22or och liknande kantantända vapen på ett praktiskt sätt, dvs allt från precision till plinka plåt på avstånd. Frukt skytte med eller ni som jagar med liknande vapen

Bild bevis är det som gäller! :D Inget jag eller han gjorde förra våren snack ;)

Think clear! Shoot straight!  

Publicerat
  • Författare

Det är kul med tester av olika ammo och vapen för de kalibrarna vi använder 22lr, 22WM, 17 HMR och 17 Mach2.

Publicerat

ska bli en intressant tråd att följa

speciellt dom om långhålls skytte

Publicerat
  • Författare

Ja, det är rätt kul faktiskt :D

Får se om jag hinner göra nå tester i morgon på lite 22lr och 17hmr ammo.

Publicerat

Bildbevis blir svårt då mitt vanligaste mål med 22lr är kottar och liknande i skogen, men det kan jag iaf dela med mig av som tips för den som är plinksugen men saknar mål. :)

Publicerat
  • Författare

Ja men va fan, du får lägga kameran vid kotten då da :D

Publicerat

Vill ni verkligen se en kotte som förvandlats till bös av en tveksam skytt, fotograferad av en än mer tveksam fotograf? ;)

Publicerat
  • Författare

haha, varför inte? :)

Publicerat

Bildbevis blir svårt då mitt vanligaste mål med 22lr är kottar och liknande i skogen, men det kan jag iaf dela med mig av som tips för den som är plinksugen men saknar mål. :)

Kottar är favoriterna. Finns inte en kotte i träden utanför stugan på somrarna!  :biggrin:  :cool:

Publicerat

Det är tydligen jag och fjonk som säkrar barrträdens överlevnad genom att sprida frö. :)

Publicerat

Tyckte jag ändrade mitt namn till Filip haha, fjonk låter inte som någon som tar sina saker seriöst. Än mindre seriös när han sitter och plinkar kottar i skogen! [emoji23]

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Hehehe, min karriär som trädmördare är över :) Men skjuta kottar är kul, speciellt om det är på lite håll :D

Publicerat
  • Författare

Prova Al kottar ska ni se ;)

Publicerat

Jag skjuter endast pinjekottar. :)

Publicerat

Tyckte jag ändrade mitt namn till Filip haha, fjonk låter inte som någon som tar sina saker seriöst. Än mindre seriös när han sitter och plinkar kottar i skogen! [emoji23]

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

För oss är du för alltid fjonk. :)

Publicerat

Trevligt ämne! Att plinka lite med 22Lr är ett utmärkt tidsfördriv!

Ett annat trevligt målmaterial för de som bara har björk i trädgården kan vara gamla hagelhylsor. Ganska roligt att gå gömma hylsor lite här och där och gå jaktstig i miniformat. Dessutom är det ju återvinning i högsta grad om man är sån där trädkramare och inte vill ha pappersmål  :thumbsup:

tyvärr kan jag inte filma eftersom jag är skadad och inte kan skjuta  :sad: , men här är en grabb som gjort nått fiffigt!

https://www.youtube.com/watch?v=LugEVn61m7k

Publicerat
  • Författare

Haha :D

Publicerat

22lr i all ära men 17hmr är min favorit lite dyrt i längden att skjuta bara.

Har offrat ett av Biltemas skjutmål för 17hmr. V-max klarar det utan större problem men XTP 20gr äter upp målet fort.

post-10839-0-97830800-1400354415_thumb.j

post-10839-0-35912600-1400354546_thumb.j

Liten videosnutt där jag skjuter en plåthink full med vatten

Publicerat
  • Författare

Absolut Christian! Men bildbevis ;)

I dag ska jag prova quaden i 22lr och 17hummer, ska bli kul. återkommer senare med bilder och text

Publicerat

Nja, utgör inte de mest tilltalande av objekt så bildpublicering är inte aktuellt, ev nästa gång om det blir någon fin fyrling eller femling. Christian