Publicerat Maj 18, 201411 yr Jag och sambon funderar på att åka och jaga tillsammans. Valet har fallit för Skottland. Pga av naturen och har alltid viljat jaga där. Blev snuvad på min 30års present då vi köpte hus istället. Men nu ska vi iväg! Tänkte hind och kalv jakt. Skulle vilja ha tips på vilka man ska åka med och vilka man ska passa sig för. Blir att hyra bössa där. Lite priser med. Vad tänka på? Mm S.
Publicerat Maj 18, 201411 yr Detta är en populär post. Det ända du/ni behöver tänka på är att ta med mej;-)
Publicerat Maj 18, 201411 yr Författare Detta är en populär post. Kanske ska köra en buss resa? Liknande Sun trip typ?;-) S.
Publicerat Maj 18, 201411 yr Helt plötsligt är det ingen som har synpunkter på att sambon ska vara med och jaga
Publicerat Maj 19, 201411 yr Mitt förslag skulle bli att hoppa över mellanhanden i Sverige och kika på nätet, hjortjakt kryllar det av. Vilket skulle spara några sköna tusenlappar när ni är 2.
Publicerat Maj 19, 201411 yr Författare Problemet är att de finns en hel del! Skulle vilja ha något beprövat. Då dr är en slant aon ska ut. S
Publicerat Maj 19, 201411 yr Visst känns det säkrare att åka startklar ifrån Sverige, men du kommer förmodligen som oss bli överraskad hur enkelt det är när du väl är där. Lite som att köpa fiskekort här Priserna ser ut att ligga runt 1000-1500 per dag. Vill man finns det ibland möjlighet att purscha på egen hand, men lite av charmen kan vara att träffa stalkern/guiden och ta lite del av jaktkulturen. Härlig dialekt är det.
Publicerat Maj 19, 201411 yr Författare Har du varit iväg? Strävhår. Skulle vilja ha någon vägledning finns så många ställen. S.
Publicerat Maj 19, 201411 yr Detta är en populär post. Var ett tag sedan, ungefär när musköterna bytes mot repeterna, känns det som. Körde en klassisk 2hjort/5 dagar, åkte med Worldhunting som jag tror är borta nu.Vi var 4 och alla sköt sina + ett par till, stark sörmlandskänsla.Passade naturligvis på att turista lite också och vi blev som sagt förvånade hur lätt det var att få tag i jakt överhuvudtaget. Nu var det här före alla Al Qaida och eget gevär var med utan problem, lite krångligare nu. Tikkan är med och skjuter rakt fortfarande Ruskigt vackert land och enkelt att ta sig fram, du kommer inte bli besviken.
Publicerat Maj 19, 201411 yr Författare Har hittat ett område som ser riktigt intressant ut. Låter riktigt kul Strävhår:-)
Publicerat Maj 19, 201411 yr Har hittat ett område som ser riktigt intressant ut. Låter riktigt kul Strävhår:-) Ge oss fedback vad det lider
Publicerat Maj 19, 201411 yr jag har ett par kompisar som åker varje år, tror de kör fem outings(?) dvs tre kvällar och två morgnar och de brukar hamna på mellan 8-12 djur per person. prisbilden ligger på ca 9k per person inkl flyg och boende. dock bor de i ett kyffe och äter värdelöst - inget jag hade velat göra om jag åker dit. de kommer dessvärre aldrig delge godsets namn de åker till men mest för att du ska ha en aning om prisbilden om man skippar svensk mellanhand. det som ingår då är fria hindar och kalvar men hjortarna kostar extra, dock fast pris på hjortarna så hittar man någon hyfsad kan det vara värt även om där inte finns några stora.
Publicerat Maj 19, 201411 yr ...och äter värdelöst...Det är väl det så kallade brittiska köket... I skottland innebär väl "fin" mat haggis och fårtestiklar och det kan man ju vara utan. ...fast å andra sidan så är ju Merkel gotlänning så man vet ju aldrig.
Publicerat Maj 19, 201411 yr Nu när du lockat så blev det att titta runt själv oxå, såg nån hade kombi Sika/Kron. Men huruvida det var hondjur vetetusan. Hur många dagar planerar ni resa ?
Publicerat Maj 19, 201411 yr Författare De är inte riktigt bestämt ännu? Men åker man skulle jag vilja besöka något destilleri så säg en vecka allt som allt? Behöver inte endast va hind/kalv funkar med en stage med. Är priset som styr dock. Tänkte att man får mer jakt om man väljer hin/kalv. S.
Publicerat Maj 20, 201411 yr Författare Går trögt har inte fått svar av någon? Kanske skriver obegripligt? S.
Publicerat Maj 20, 201411 yr Den här använder jag när jag skriver formella brev på engelska http://sv.bab.la/fraser/affarer/brev/svensk-engelsk/ De är ju rätt noga med formaliteterna britterna.
Publicerat Juni 1, 201411 yr Författare Nu börjar de ramla in lite svar. Mycket läsning blir de, men kul! S.
Publicerat Juni 6, 201411 yr Kapar tråden lite, Har också ett enormt sug efter att jaga Hjort på Skottska högländerna och blir att som jag vill så ska jag åka nästa höst. Har lite funderingar hur det funkar att jaga Kron kombinerat med Sika? Dom verkar leva i lite olika biotoper och alla guider kanske inte har marker med båda. Någon som har någon erfarenhet?