Publicerat Maj 19, 201412 yr Nån som prövat den här ammunitionen och vet hur det fungerar? Funderar på vad jag ska mata 358NM pipan med när den kommer. Vill ha en kula som är ganska blöt men ändå håller ihop hyfsat... Vad tror ni om den här i 16.2 gram?
Publicerat Maj 19, 201412 yr Författare Är det bra shock effekt i viltet? Tänkte ha den på gris å Björn så jag vill komma så nära knall och fall effekt det går
Publicerat Maj 19, 201412 yr Är det bra shock effekt i viltet? Tänkte ha den på gris å Björn så jag vill komma så nära knall och fall effekt det går Vill du ha chock effekt ska du nog köra med vulkan. Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Publicerat Maj 19, 201412 yr Det är North Fork kulan som är skitbra till ex älgjakt, öppnar bra och håller ruggig restvikt, men shockverkan är ju mindre än en "vanlig" kula som släpper mer bly! Accubond,oryx, partition,vulcan har bättre chockverkan men mer köttförstöring och sämre djupverkan! det närmaste jag kan jämföra NF med är a-frame, men är liiite mjukare.
Publicerat Maj 19, 201412 yr Författare Utbudet av ammunition i 358NM är ju tyvärr inte det största så man får väl ta det som går bra i bössan, nån som vet nån bra sida med kulor i den kalibern?
Publicerat Maj 20, 201412 yr Författare Mjo kanske jag e lite omöjlig av mig, vill helst ha en blöt som inte fallerar allt för mycket... Får väl pröva dom färdigladdade och se vad som händer där ifrån
Publicerat Maj 20, 201412 yr Den har en solid mellanvägg mitt i, främre kärnan ryker troligen, bakre håller.
Publicerat Maj 20, 201412 yr Författare Den ska jag se över... Nån som prövat milforce och sett hur kulorna beter sig?
Publicerat Maj 20, 201412 yr Japp. Som sagt en skitbra kula till köttjakt. Men det finn som sagt kulor med mer effekt. Den släpper nog max 10 % vid en bogtäff på älg. Enligt mig en av de bästa,tyvärr bara en älg i höstas, kviga på 80 n håll, skottet tog som en hög trea, trillade efter 25 m. Testa som sagt.
Publicerat Maj 20, 201412 yr Författare Tänkte köpa på mig lite och ta den som skjuter bäst i bössan sen när man får rumpan ur droskan och börjar handladda så får jag kolla runt mera, tack för hjälpen nu har jag lite mer kött på benen i alla fall