Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

lutande laxspår anschutz m54 ?

Featured Replies

Publicerat

fick äntligen mitt viltmålsgevär men när jag började ställa in geväret så den passar mej upptäckte jag att den var inställd på max i höjdläge men sköt ändå drygt 5cm lågt och jag provsköt aldrig innan jag flyttade fram kikaren med en 5-7 cm och i samband med det flyttade främre ringen bakåt så den sitter mer centralt på laxspåret så jag börjar fundera på om laxspåret är lutande så jag ska flytta fram främre ringen eller om det är nya ringar som gäller med egen höjdinställning

att jag får skaffa nya ringar är helt klart då dom är för låga för mej

Publicerat

Grattis till en superb bössa som skjuter snuskigt tätt. Har en jag med! Och har matat min med mycket olika fabrikat och modeller på ammunition och den äter allt och skiter tätt som fan...

Enpetare?

Kladdat från padda med hjälp av tappadtolk.

Publicerat

Jag har en m/54 viltmålsbössa och på den finns ingen lutning.

Men - ingenting är omöjligt i vapenvärlden. Det kan finnas alla möjliga speciella exemplar.

Personligen så tror jag att det är ringarna som spökar. Så testa med ett par andra

Jag monterar ringarna (Sportsmatch) ungerfär mitt på laxspåren. Det krävs relativt höga ringar, annars måste man borra ner hörntänderna i kolven för att få en bra siktbild. Kindkontakt är bra, men med måtta....

Det är en mycket bra bössa. Utan tvekan en av de bästa kantantändningssystemen som finns.

Publicerat
  • Författare

Grattis till en superb bössa som skjuter snuskigt tätt. Har en jag med! Och har matat min med mycket olika fabrikat och modeller på ammunition och den äter allt och skiter tätt som fan...

Enpetare?

Kladdat från padda med hjälp av tappadtolk.

att den skjuter snortätt är ingen underdrift visst nu sköt jag bara på stillastående datagris  men jag e mäkta impad sen att hon svalde 4 olika sorter och sköt rätt samlat är lika imponerande topshot cci standard laupa biatlon och en rws hålspets

Jag har en m/54 viltmålsbössa och på den finns ingen lutning.

Men - ingenting är omöjligt i vapenvärlden. Det kan finnas alla möjliga speciella exemplar.

Personligen så tror jag att det är ringarna som spökar. Så testa med ett par andra

Jag monterar ringarna (Sportsmatch) ungerfär mitt på laxspåren. Det krävs relativt höga ringar, annars måste man borra ner hörntänderna i kolven för att få en bra siktbild. Kindkontakt är bra, men med måtta....

Det är en mycket bra bössa. Utan tvekan en av de bästa kantantändningssystemen som finns.

ska ringarna spöka så måste väl dom vara "fel vända" äsch jag beställer nya ringar till helgen alternativt en skena om jag hittar nån som e höga nog

Publicerat

"Fel vända"?  Men om du sätter båda ringarna mitt på spåren, och sen på med siktet med korrekt ögonavstånd.

Slår den fortfarande för lågt då?

Har tuben repor eller klämskador efter monteringen?

Publicerat
  • Författare

repor ja men inga klämskador så vitt jag kan se

ska testa det i morgon

lutar åt att jag köper http://www.progunner.eu/sportsmatchaop55justerbarskena254mmhog-p-519.html?cPath=96_99_206  man kan luta kikaren bakåt 2 mm borde ju ge ett antal klick på 50-70 samt ut till 200-300 m inte så jag kan träffa men ger nog chansen att jag kan hålla upp

Publicerat
  • Författare

jag plockade ner allt i dag låg en chims fram och två bak borde ju inte riktigt göra så jag maxar ut höjden  men ska testa lite mer i dag och eventuellt ta bort en chims i varje fäste tills jag kommer upp dom 5 cm som behövs  satte även fästena centrerat på kilspåret nu ska jag väl  

Publicerat
  • Författare

öhh misstänkt tankevurpa på gång  men låt oss säga att siktet lutar framåt dvs högre bak än fram borde jag inte ligga på min inte max ?

har för mej att jag har varit i den här vurpan förut och fick en liten lektion av Christian om hur det förhåller sej efter lite google-fu så visar det sej stämma

• 3 months later...
Publicerat
  • Författare

missade att återkoppla bytte ringar till extra höga dock kvarstod problemet så får köpa sportmatch dyra ställbara ringar ska dock om ett tag ställa om med en annan kikar och ha under vinter för datagrisen 

Publicerat

Kolla på FX No limit-fästen