Publicerat Maj 22, 201412 yr Tänkte få dela med mig av det senaste i produktionen. Dessa tre knivar är ala beställningsjobb. Och den första jag presenterar här var smärtsam att producera med tanke på att jag själv är Luleå-fan. Kniv #25 Blad: Rosttrögt AEB-L, 90mm Skaft: Stabiliserad Flädervril, Poly Ebony & Mässing Slida: Rårandsläder Den andra kniven gick till fiskekamratens son. Kniv #26 Blad: Rosttrögt AEB-L, 90mm Skaft: Stabiliserad & rötad Björk, Elfenbensimitation & Tenn Slida: Rårandsläder Och på den tredje fick jag en förfrågan om ett kortare blad varpå jag gjorde denna med 70mm blad i stället för mina standard 85-90mm. Kniv #27 Blad: Rosttrögt AEB-L, 70mm Skaft: Stabiliserad SmålandsAlm, Elfenbensimitation & Tenn Slida: Rårandsläder //John
Publicerat Maj 23, 201412 yr Ja det var verkligen fina, den sista ser ut som en kniv jag själv skulle ha önskat, gillar korta blad :-) telefonskrivet
Publicerat Maj 23, 201412 yr Går det att beställa en sån som på andra bilden och vad skulle denna tinga för pris?
Publicerat Maj 23, 201412 yr Du är ordentligt skicklig på det du gör De är verkligen en fröjd för ögat.
Publicerat Maj 23, 201412 yr Författare Tackar ödmjukast för komplimangerna. Jag har förstått att många, särskilt inom jaktsvängen, föredrar kortare blad varpå jag tänkte införa detta mer i min dagliga produktion. Rent proportionerligt tycker jag det ser bättre ut med ett lite längre blad, men ur praktisk aspekt kan jag tänka mig att det är fördelaktigt med ett kort blad. Och tanken är ju att knivarna ska användas så...