Publicerat Maj 26, 201411 yr Hej. Om någon vecka så kommer jag äntligen få min sako vixen 222 som jag väntar på Tänkte skaffa en ljuddämpare till den, mestadels är det för att få bort flamman när jag vakar räv på natten. Även skönt att slippa hörselskydd under jakt. Är inne på en stalon compact. Är det är bra val eller ska man ta någon annan? Sista frågan, ska man korta av pipan? Stalonen förlänger med 14 cm. Ska man då kapa av ca 10 cm tro?
Publicerat Maj 26, 201411 yr Av alla dämpare jag provat så är Stalon det enda jag anser som skit, stor jävla burk och kass dämpning är min erfarenhet.
Publicerat Maj 26, 201411 yr Av alla dämpare jag provat så är Stalon det enda jag anser som skit, stor jävla burk och kass dämpning är min erfarenhet. Hahaha! Jag visste att det skulle komma.
Publicerat Maj 27, 201411 yr Hej! Jag är tvärtemot väldigt nöjd med min stalon Whisper, har tre fronter till mina olika kalibrar. Dämpar bra och håller mycket bra. Bakstycket håller på att ha gått rejält många skott. Verkar visuellt opåverkad. Mvh F Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Publicerat Maj 27, 201411 yr Jag har en RCC dämpare som funkar helt tillfredställande. // Stavar som en kråka även utan Iphonen..
Publicerat Maj 27, 201411 yr Författare Det som är viktigast för mig är att flamman försvinner när jag vakar på natten. Är rcc ett bättre alternativ?
Publicerat Maj 27, 201411 yr Hej! Jag är tvärtemot väldigt nöjd med min stalon Whisper, har tre fronter till mina olika kalibrar. Dämpar bra och håller mycket bra. Bakstycket håller på att ha gått rejält många skott. Verkar visuellt opåverkad. Mvh F Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk Bra att du är nöjd! Men har du provat andra dämpare?
Publicerat Maj 27, 201411 yr Hej! Jag skulle tro att jag varit på skytte där alla tillverkare av dämpare har varit med, Mvh Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Publicerat Maj 27, 201411 yr Jag använder Sonic 45 till min Vixen och den tar bort flamman vid vak men jag råkade ut för en mindre flamma vid ett tillfälle. Hade jag köpt idag så hade ändå jag valt Sonic 35 istället då jag tror den är bättre anpassad till Kalibern och för att jag tycker den andra är lite klumpig vid all annan jakt..
Publicerat Maj 27, 201411 yr Författare Jag har en RCC dämpare som funkar helt tillfredställande. // Stavar som en kråka även utan Iphonen.. Vilken modell? Blir det någon mynningsflamma?
Publicerat Maj 28, 201411 yr RCC jag med, tror den heter RC30 eller något. Aldrig sett en flamma o den dämpar bra. Finns säkert bättre m till vilket pris? Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Maj 28, 201411 yr En lätt alu dämp eller rent av en kolfiber dämp känns som rätt medicin för den redan från början lite tunna pipan på en vixen. Kalibern är lätt att dämpa och gör sig bra sådan. /Christian
Publicerat Maj 28, 201411 yr Att Stalon skulle vara skräp förstår jag inte alls. har en Whisper och den fungerar utmärkt. iPad Tapatalk HD
Publicerat Maj 28, 201411 yr Rcc carbon hade jag röstat på. Sålde min nu ihop med geväret men fungerade riktigt bra och såklart så är den jävulskt tjusig oxå edit: min dämpare var 47cm lång o vägde 610g så vikten är nog inte jättehög på en som är normallång.
Publicerat Maj 29, 201411 yr Författare Jag har kollat på stalons hemsida, där står det att compacten är för klass 2. Whisper för grövre kalibrar Nu kan jag inte så mycket om ljuddämpare men det fungerar en whisper också? Har inte bestämt mig än, rcc har jag också kollat på
Publicerat Maj 30, 201411 yr Jag har (bl a) whispern (och gillar den) men skulle helt klart välja compacten om jag skulle ha den på en .222:a. Funderar Du på att ha den på andra (grövre) bössor också eller varför vill Du ha en kaffetermos på en vixen?
Publicerat Maj 30, 201411 yr Jag skulle absolut kolla på en liten smidig dämpare till en Vixen. Vmac Havana 175 är ett vettigt alternativ
Publicerat Februari 9, 201511 yr Uppar denna tråd. Kommer nog testa "kaffetermos" (whisper med 22front) på min 222-pipa. Mest för att jag slipper licensansökan eftersom jag redan har bakstycke. Se'n blir det ju klart billigare med kostnaden för en front jämfört med en helt ny. Är långt ifrån säker att jag blir nöjd. Får kanske krypa till korset (polisen) och söka licens på någon smidigare modell så småningom.