Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tullgarnsmässan 2014

Featured Replies

Publicerat

En annan har ju ett jobb att sköta mitt i pappaledigheten...

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.

• Svar 52
  • Visningar 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• För några år sen hade de något som hette Shoot and fetsch på Tullgarn.. Man sköt fem lerduvor och apporterade fem dummys. Efter varje träffad duva så apporterade man en markering på tid.. Vann på 52 s

• Sun Flower
    Sun Flower

Bra, då kan man ha hundarna i bilen utan att de kokas...

• Ska dit Torsdag och Lördag finns i vorstehklubbens eller Dacias monter. Har en helvild strävhårig tik och en mkt liten Munster

Publicerat

På en hegdag....?!;)

mvh/Urban

Publicerat

På en helgdag....?!;)

mvh/Urban

mvh/Urban

Publicerat

Får väl hoppas att de slår upp portarna före 10, annars blir det brådis att hinna till stora scenen.

Publicerat

Öppnar 9 alla dagar

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Ska dit Torsdag och Lördag finns i vorstehklubbens eller Dacias monter. Har en helvild strävhårig tik och en mkt liten Munster :)

Publicerat

Nå nån som kan ge ett litet utlåtande om dagen ?

Publicerat

Det var väl som det brukar vara. Mycket folk så det var svårt att komma till och kolla på allt. Ett hett tips är att äta i food courten, både billigare och bättre än det vanliga mäss slabbet. Både pulled pork burgaren och vildsvinswoken får klart godkänt.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk

Publicerat

Trevlig dag på Tullgarn i går med några jaktkompisar, Bra väder. Det var långa köer kl 0930 men tog 30 min så var vi inne. Svårt att betala med kort, de flesta hade problem med mottagning. Köer till lunchställena. I övrigt träffade jag mycket folk och hade en kanondag.

Några fynd, tunna neoprenstövlar Avignon 495 kr (halva priset), fick en ryggsäck på köpet, fick gratis reservdel till heckpacken av Micke Grennard, billig grön laser till pyrschbössan hos Racerback (vi har tillstånd t o m 15/9), 4 par ullstrumpor 100 kr, snackade lite med Tham och köpte hans senaste film (var tyvärr ingen höjdarfilm, men rätt intressant om turkisk jaktetik), 1 slutstycksknopp till pyrschbössan från Huntyard, fick reklam på köpet, snackade med Aimpoints VD om vänsterdominans och deras sikten. En knepig kombination. 4 MOA gäller men svårt ändå, fick en gratis jaktfilm, träffade Viråfolket, lika trevliga som vanligt, Vallavagnen (vars fina bil med öppna rutor blev helt neddammad av all sand som yrde liksom sandblästrad :-0, Blåste rätt bra, besviken på Ekbergs kaffe som bara finns i Brygg, valde Tullgarns pulled pork som var mycket bra, kollad på en drilling för 1,5 MSEK, klämde lite på Merkel Helix igen, gillar den, snackade jaktresor med Stephan Pak och Diana. Kanske blir något om jag hittar en resekamrat. Köpte ett par kamoflagebadbyxor för 300 kr, blir het på,beachen i år ;-), åkte hem 1630 och inga köer ut.

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Trevlig dag på Tullgarn i går med några jaktkompisar, Bra väder. Det var långa köer kl 0930 men tog 30 min så var vi inne. Svårt att betala med kort, de flesta hade problem med mottagning. Köer till lunchställena. I övrigt träffade jag mycket folk och hade en kanondag.

Några fynd, tunna neoprenstövlar Avignon 495 kr (halva priset), fick en ryggsäck på köpet, fick gratis reservdel till heckpacken av Micke Grennard, billig grön laser till pyrschbössan hos Racerback (vi har tillstånd t o m 15/9), 4 par ullstrumpor 100 kr, snackade lite med Tham och köpte hans senaste film (var tyvärr ingen höjdarfilm, men rätt intressant om turkisk jaktetik), 1 slutstycksknopp till pyrschbössan från Huntyard, fick reklam på köpet, snackade med Aimpoints VD om vänsterdominans och deras sikten. En knepig kombination. 4 MOA gäller men svårt ändå, fick en gratis jaktfilm, träffade Viråfolket, lika trevliga som vanligt, Vallavagnen (vars fina bil med öppna rutor blev helt neddammad av all sand som yrde liksom sandblästrad :-0, Blåste rätt bra, besviken på Ekbergs kaffe som bara finns i Brygg, valde Tullgarns pulled pork som var mycket bra, kollad på en drilling för 1,5 MSEK, klämde lite på Merkel Helix igen, gillar den, snackade jaktresor med Stephan Pak och Diana. Kanske blir något om jag hittar en resekamrat. Köpte ett par kamoflagebadbyxor för 300 kr, blir het på,beachen i år ;-), åkte hem 1630 och inga köer ut.

iPad Tapatalk HD

Uuuh hur var den drillingen?!

Låter som en trevlig dag och jag blev precis ännu mer avis att jag inte kan komma loss och fara dit.

telefonskrivet

Publicerat

Ja du den var lite, tunn, exklusiv och helt galet vacker men lite för dyr ;-)

Glömde skriva att jag sköt pilbåge också....riktigt kul.

iPad Tapatalk HD

Publicerat
  • Författare

Är lite nyfiken på tullgarnsapporten och scurryapporten? Är det nån som vet hur det går till. Har försökt googla men inte hittat nåt vettigt?

Publicerat

En apportering i vattnet sen sök apport. En bekant fick pris för domarensfavorit.

Apporteringsvilt fick hon mink och grävling.

S.

Publicerat
  • Författare

Ok, tveksamt om Malin tar grävling förstås men det skulle vara kul att testa. Släpper nog Linda i alla fall. :)

Publicerat

Då var vi på plats, regnskydd på barnvagnen och ett gott humör [emoji3]

Från Tapatalk

Publicerat

För några år sen hade de något som hette Shoot and fetsch på Tullgarn.. Man sköt fem lerduvor och apporterade fem dummys. Efter varje träffad duva så apporterade man en markering på tid.. Vann på 52 sekunder  :cool: med hustruns gamla jaktlabbetik. Priset var en "årsförbrukning av plugg".. Vart riktigt jävla sne på Gyttorp! Visade sig att jag fick kvittera ut 4 25 askar.. Fint, bränner detta på en halvtimme en bra morgon sa jag åt dem.. Men äran var inte att leka med, en och annan potentat i branchen som man smiskade  :biggrin:

Känns som man måste gå på mässa snart, suger i aktuell tarm så jävla kul oftast!!

Publicerat

Hemma igen efter en dag på tullgarn å 90mil i bilen ! Jag tyckte det var mer utställare för 2 år sen än nu

men det var helt klart värt resan,, sköt lite lerduvor och kolla runt lite! Är lite intresserad av en Runbo kul att få känna å klämma på grejerna !

http://www.runbox5.net/runbo-x5.html

Publicerat
  • Författare

Hemma efter en kall och blöt dag. Har mest tittat på retrievertävlingen, men testade scurryapporten med Malin efter att speakern tjatat efter att få se en irländsk setter apportera. Det blev inte mycket apporterat hon sprang gladeligen ut men in blev det för svårt. Förstår henne också då vi inte direkt tränat på att komma tillbaka och lämna av när husse har en stor folksamling bakom sig... Ja, ja, kul att bjuda publiken på det. Sambon provade med Linda också men hon sprang över andra apporten annars hade hon varit livsfarlig, det var tänkt att de skulle simma över en 3-4m bred å men hon hoppade i princip hela och det sparar ju tid. Jäkligt häftig hund!

Sedan köpte jag en bok om sjöfågeljakt, två koppel och träffade Ken1 med son.

Publicerat

Var Scurry apporten vi körde. Skön speaker han ville köpa vår gammelhund :thumbsup: Han hoppa så han nästan landa på andra sidan hunden vår på vatten apporten. Tiken hade en bra tid på gång men sprang förbi apporten.   

Riktigt kul! Var de! Roligt att dem sket totalt i allt folk. Här ska hämtas :thumbsup:

S.

Publicerat

En apportering i vattnet sen sök apport. En bekant fick pris för domarensfavorit.

Apporteringsvilt fick hon mink och grävling.

S.

1 x vattenapport dummy

2 x apport i boxen riktigt vilt mink, räv, trut, and....

Bästa tiden igår var nog 53 eller 54 sekunder efter tidsavdrag. Labben som jag såg igår var riktigt drillad och tog landvägen till dummyn i vattnet för kortaste simturen. Riktigt imponerande var det iaf att se vovven jobba :smile:

Publicerat

hade tyvärr inte med min labbe, hade vart kul att testa.

synd på vädret bara. 

Publicerat

Hmm tror hon ser skillnad på en räv och en grävling. Men tyckte de var bra konstigt med grävling? Så då var de väll räv då?

S

Publicerat

En speaker som gapar om settrar.. tja gapar över huvudtaget.. mörk man i keps med glasögon? Anar att ni kan blivit utsatta för Anders Nicklasson :biggrin:

Publicerat
  • Författare

Lite googling visade att du har rätt Hipshot. Det han gjorde var att han bad att jag skulle vara med för att han ville visa hur olika settrarna jobbar jämfört med retrievers och spaniels. Så jag fick möjligheten att vara med utom tävlan. Men jag tänkte att två dummys på typ tio meter det grejar vi och Malin är ju snabb så det KUNDE bli en bra tid så jag betalade ändå. Det blev ingen bra tid...

Sedan var han väldigt trevlig och kom med lite tips efteråt och då hade han stängt av micken.