Publicerat Maj 28, 201411 yr Jag är nära att köpa en gård, och jag vill veta hur tomtgränserna till marken går. Jag är ute efter en gps med en typ friluftskarta eller dylikt som förutom stigar och vägar även visar tomtgränser så man kan kolla vilken mark som tillhör gården. Säljarna har aldrig brytt sig, så dom har noll koll. En stor fördel är om den kan sättas på en fyrhjuling och kunna användas som gps på stigar i skogen på samma vis som en vanlig gps används på vanliga vägar. Priset spelar mindre roll än funktion och kvalitet.
Publicerat Maj 28, 201411 yr Har du ingen nytta av att sätta ett halsband på en hund? astron funkar ju skitbra men kostar ca 6000kr( men då ser du hunden med) Jag tror det är samma kartor till deras vanliga gps, gå in på garmin och kolla dom har olika alternativ. ...finns ju pirat....
Publicerat Maj 28, 201411 yr Författare Nix... Ingen hund är planerad inom överskådlig framtid. Men är Astro en bra gps? Då kan det ju vara en fördel att köpa den för att den är förberedd för det den dagen man skaffar hund.
Publicerat Maj 28, 201411 yr Garmin 62s samma som astro men billigare. skickat från en telefon utan sladd
Publicerat Maj 29, 201411 yr Författare Men behöver jag en 62s? Jag kikade runt lite och hittade Garmin Montana 650t för 4,450:- Självklart väljer jag en 62s om den kan fungera som handhållen gps och kan laddas med Garmin Friluftskartan Prime så jag kan se fastighetsgränsen. Att i framtiden kunna pejla hund är ju en stor fördel.
Publicerat Maj 29, 201411 yr Varför inte låna en Astro av någon hundförare i närheten ? Billigt och lätt att kolla gränserna innan köp.
Publicerat Maj 29, 201411 yr Jägarförbundets app har ju fastighetskartköpsmöjlighet så ser du gränser för en summa av kanske 21 kronor telefonskrivet
Publicerat Maj 29, 201411 yr Fördelen med 62s eller valfri 62 modell är att den tål väta samt har bättre satellitmotagning tack vara antennen.. Märks skillnad när man är i tät skog. skickat från en telefon utan sladd
Publicerat Maj 30, 201411 yr Jägarförbundets app har ju fastighetskartköpsmöjlighet så ser du gränser för en summa av kanske 21 kronor telefonskrivet Lånar tråden lite. Jag går i samma tankar, 62S var ett intressant alternativ! Ska man tolka svaren som att fastighetskartan går att peta in i alla GPS:er. Vad tror ni om de egenimporterade (förmodar jag) Garmin 220 som säljs på Blocket då? Ska visst inte vara US, vågar man lita på att det är riktiga grejer? Och så vill jag, i denna tid av språkligt förfall, tacka alexb för att han inte särskrev ordet fastighetskartköpsmöjligheter
Publicerat Maj 30, 201411 yr Lånar tråden lite. Jag går i samma tankar, 62S var ett intressant alternativ! Ska man tolka svaren som att fastighetskartan går att peta in i alla GPS:er.: under förutsättning att den får plats. 62s och de flesta garmin gps:er har minneskort :-)skickat från en telefon utan sladd
Publicerat Maj 30, 201411 yr under förutsättning att den får plats. 62s och de flesta garmin gps:er har minneskort :-) skickat från en telefon utan sladd Minneskort? Jet ju va borti nå nypåhitte sort! Gusåfränt
Publicerat Maj 30, 201411 yr Minneskort? Jet ju va borti nå nypåhitte sort! Gusåfränt mm är nästan säker på vad det är.. Såg det på tv en gång..;-)skickat från en telefon utan sladd
Publicerat Maj 31, 201411 yr Författare Det bidde den. http://www.outdoorexperten.se/p-22608-garmin-monterra.aspx Med Friluftskartan Prime på ett värdebevis som jag kan lösning mot valfritt område på 50x50 km. som jag själv väljer var. Var och kikade på en gård idag, så nu jävlar ska tomtgränserna inspekteras.