Publicerat Maj 29, 201411 yr Hej det va så här att igår så sprang jag på en liten skön hagelpang i kaliber 410 och jag blev förälskad av hur rolig den var, Den hette mascott, made in spain, e det något att ha eller kan man hitta något roligare?bössan var i nyskick, gubben skulle ha en 1000lapp.. är det rimmligt prismässigt?, finns det ammunition till denna kaliber eller är det beställning och svindyrt? den skall användas för mink kanin småfågel osv, tacksam för svar mvh J
Publicerat Maj 29, 201411 yr Det är den vanligaste 410an i sverige, spansk lågprisproduktion. Priset är "normalt". Ammunition finns, men inte hos alla handlare. Att ha i minnet är att kalibern som sådan har en praktisk räckvidd på cirka 25m i de flesta fall, den ger tämligen usla träffbilder efter det. Men inom det avståndet gör den allt en 12a gör. T
Publicerat Maj 30, 201411 yr Författare Okej fan va gött, aa man kände att den inte va den bästa kvalitén, men den va iaf väldigt trevlig o lätt, kommer nog bli bra till minken o måsarna på holmarna:) Nu kommer det tråkiga jag har redan 2 st hagel kaliber 12 så vi får se vad polisen tkr om 3 hagelbössor, plus att detta blir mitt 5e vapen på typ 1,5 år^^ det e ju bara att motivera Ifs, men jag har inte haft examen så väldans länge Sent from my iPhone using Tapatalk