Publicerat Maj 30, 201411 yr Hej!! Jag hämtade nyss min sako l46 a! Men de måste till ett högt montage för min kikare! Ska sätta på optilock bas, men vilken storlek ska jag använda? Är orginal klack, men för att komma upp ska jag dit med optilock bas sen sako ringar! Optilock klack finns i längd short, long, extended! Vilken av dessa? Short passar till l461, är det samma som min l46?? Mvh Gårdvik
Publicerat Maj 30, 201411 yr Både short, long och extended baser passar. Short har fästhålet för ringarna närmast utkastaröppningen på båda baserna. Long har fästhålet på bakre basen närmast utkastet och på främre basen närmast pipan. Hoppas du förstår vad jag menar.... Ringhöjden beror också lite på hur stort okular kikaren har. På leupold räcker det med lägre än en europeisk kikare eftersom deras okular oftast är lite klumpigare... /M.
Publicerat Maj 30, 201411 yr Författare Nja jag är tyvärr inte så insatt:-) Det ska sitta ett redfield revenge 1tum 3-9x52 om det säger dig något?