Publicerat Juni 1, 201411 yr Funderar på att skaffa en nyare pickup för jobb, jakt och lite familjebil. Vill med andra ord ha 5 acceptabla säten. Övriga krav är 4wd, gärna låglåda. Dieselmotor. Bla bla bla det vanliga. Bilar jag funderat på är Navara, Amarok, Isuzu, Hilux, L200. Vilken är bäst och varför? Ekonomi/service? Kom gärna med tips.
Publicerat Juni 1, 201411 yr Min amarok är till salu. Låglåda men ej automat. 5500 i skatt Drar 0,75 om du kör snällt,0,8 för mig. Tystaste av alla jag testat. Störst med.
Publicerat Juni 1, 201411 yr Du kommer få lika många olika svar som om du frågat vilken studsare är bäst Själv vet jag inte vilken som är bäst men jag har kört Navarra,Hilux och Izusu mycket samt ägt en L200 och äger en Ford Ranger nu. Navarra och Hilux är för stora och klumpiga för mig,som att sätta sig i en kryssare vilket iofs är mycket trevligt på landsväg men inte så kul i skogen. Izusu ger inget kvalitetsintryck,plastigt och skramligt och den jag körde led av ideliga irriterande småfel,grymt törstig motor också. L200 är stark och snabb på låga varv,grym 4wd,lite bullrig på lansväg. Ford Ranger är stark och snabb på höga varv,ok 4wd, tyst på landsväg. Navarra,Hilux,L200,Ranger likvärdiga i bränsleförbrukning. /Mike
Publicerat Juni 1, 201411 yr Du kommer få lika många olika svar som om du frågat vilken studsare är bäst Själv vet jag inte vilken som är bäst men jag har kört Navarra,Hilux och Izusu mycket samt ägt en L200 och äger en Ford Ranger nu. Navarra och Hilux är för stora och klumpiga för mig,som att sätta sig i en kryssare vilket iofs är mycket trevligt på landsväg men inte så kul i skogen. Izusu ger inget kvalitetsintryck,plastigt och skramligt och den jag körde led av ideliga irriterande småfel,grymt törstig motor också. L200 är stark och snabb på låga varv,grym 4wd,lite bullrig på lansväg. Ford Ranger är stark och snabb på höga varv,ok 4wd, tyst på landsväg. Navarra,Hilux,L200,Ranger likvärdiga i bränsleförbrukning. /Mike Jo men, nu talar jag ju i sak men amaroken är byggd som en stridsvagn, klumpig ja, men den tar sig fram! Dom andra du nämner är inga landsvägsbilar, dom låter som om du kör traktor.... Men vill man ha en smidig bil för offroad så går amaroken fetbort annars är den överlägsen. själv byter jag bort den mot en a6 allroad för jag kör alldeles för lite i skogen!
Publicerat Juni 2, 201411 yr De första amarokerna var inte riktigt bra i kvaliteten, jag hade en av dem innan. De nya är riktigt fina men för dyra att köpa som privatperson. Jag tycker växlade amaroken "suger" i lådan, om man tar den 6vxl med lågväxel. Man åker lätt av när det är halt med 4wd inkopplat. Så ta inte en manuellt växlad beggad 2012-2013 modell amarok är mitt tips. Automaten däremot är för jävla härlig i lådan, den har mycket bättre vägegenskaper och fäste. Lacken på 2012:orna var rätt dålig oxå, de dom målades i Brasilien.
Publicerat Juni 2, 201411 yr De första amarokerna var inte riktigt bra i kvaliteten, jag hade en av dem innan. De nya är riktigt fina men för dyra att köpa som privatperson. Jag tycker växlade amaroken "suger" i lådan, om man tar den 6vxl med lågväxel. Man åker lätt av när det är halt med 4wd inkopplat. Så ta inte en manuellt växlad beggad 2012-2013 modell amarok är mitt tips. Automaten däremot är för jävla härlig i lådan, den har mycket bättre vägegenskaper och fäste. Lacken på 2012:orna var rätt dålig oxå, de dom målades i Brasilien. ÖÖÖH vi har olika syn på bil kan jag säga! Min sitter som en smäck på vägen, och jag kör fort, däremot när jag testade nya amaroken med 180hk och automat blev jag besviken , den sög! Den var mycket segare än min lilla 163hkare. lacken kan jag inte uttala mig om då jag skiter i bling bling! åka av med en amarok? jo den är ju tung så ställer du dig på bromsen i 150knyck i halt väglag så lär du åka av! mina cent!
Publicerat Juni 2, 201411 yr Det har vi säkert. ~ 400 tusen ink moms är de inte värda. Hur många har du kört? Din egen endast eller 5 till? Tror du på det själv att du stannar kvar på vägen vid halt väglag i 150km/h? Det tror inte jag på iaf. Lacken på min första fick rostporer efter 2 år, det var för dåligt. First Clas var inte heller nöjd med sin som han köpte tidigt heller. Kvalitetsmässigt invändigt är den jättefin och komforten likaså. Dessvärre måste det vara genomgående för dom pengarna. Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Juni 2, 201411 yr jag har bara kört min men den är mycket trevligare än izusu,nissan,toyota, forden var ett skämt, dånade om man kom över 50 km/h. ingen rost på min än, dock har jag bara haft den i 2,5 år. sen byter jag ju tillbaks till audi allroad men bättre pickup , nä då får man nog gå på typ dodge!
Publicerat Juni 6, 201411 yr Hoj! Jag köpte men en liten plåtstövare förra veckan Suzuki sx4 4x4 med diffspärr tyvärr ingen låglåda men jag tror det biltema bra jaktbil/andrabil[emoji12] är du less på 245:an? Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Juni 6, 201411 yr Författare Blir aldrig less på 245:an. Den är ju alldeles för fin att ha som jakt bil och med alla vilda hästar under huven gräver man ner sig på vilken väg som helst. Nä det är väl 4x4 och lite lastkapacitet som lockar.