Publicerat Juni 2, 201411 yr Tänkte vi kunde låna Flex eminenta ide och göra en liknande tråd inför duvjakten, Själv har jag kört med Rio 30g 6:or men tänker i år gå över till GB pigeon extreme.
Publicerat Juni 2, 201411 yr Har precis köpt ett lass Rio Classic Game 6or 30g, men har bara provat dom på svartfågel ännu. Nöjd hittils så det blir nog dom till hösten. Jag har tidigare skjutit abnorma mängder duvor med lerduveskott, men köpte på mig 1000 Gyttorps 7:or 30 g till förra duvsäsongen för att få längre räckvidd. Jag har dock inte varit helt nöjd med Gyttorpen och därför byter jag till Rion till i år.
Publicerat Juni 3, 201411 yr Beror på, hur skjuter man duvan? Sträck eller över bulvan? Jag är inte så fin i kanten men till sträck skulle jag nog ta fram något av det jag har av Lylevale, till bulvan jakt skulle jag nyttja vad jag har hemma som har 28 gram och US 7 eller UK 6-6,5 med lite fart i. /Christian
Publicerat Juni 3, 201411 yr Har hittills kört med Gyttorps 6:or 30g, då främst till duva över bulvaner. Fungerar även om man inte hurrar. Är inne på att köra Gamebore Blackgold, om jag kan få den i 32 g. Hittar bara 36g 5:or som minsta hagel hos handlarna här i Stockholm och det tycker jag låter lite väl grovt.