Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Förslag till förändring

Featured Replies

Publicerat

Jo det låter som en ett bra förslag. Känns som att det kan vara bra att ha ett område där vi kan dikutera mer ostört utan att känna att man ska vara rädd för att "fel" folk läser det man skriver. Hur hadde du tänkt att även vi gamlingar i gården ska ansöka om tillgång till det området?

Publicerat
  • Författare

De som har tillträde, har tillträde.

Missköter man sig åker man ut. Särskilt om man inte tar en tillrättavisning. Typ....

Moderatorernas uppgift att sätta lämpliga regler/gränser. (Tycker lägerelden funkar bra med de som är där nu. Och rätt takhöjd...)

På någotvis så i övriga arenor kan alla vara välkomna. Men kring lägerelden så känns det som jag iaf, bara vill ha folk som gillar jakt och jägare. Uttalade jaktmotståndare och rena värnare kanske har egna forum för sina tankar och ideer.

Publicerat

Bra tänkt Kias husse.

Publicerat

Ni kan relaxa..

/Jämta

Publicerat

De som har tillträde, har tillträde.

Missköter man sig åker man ut. Särskilt om man inte tar en tillrättavisning. Typ....

Moderatorernas uppgift att sätta lämpliga regler/gränser. (Tycker lägerelden funkar bra med de som är där nu. Och rätt takhöjd...)

På någotvis så i övriga arenor kan alla vara välkomna. Men kring lägerelden så känns det som jag iaf, bara vill ha folk som gillar jakt och jägare. Uttalade jaktmotståndare och rena värnare kanske har egna forum för sina tankar och ideer.

Blir lite nyfiken nu, eftersom du tycker det fungerar bra som det är varför då låsa denna del??

Väger man fördelarna mot nackdelarna med en ändring i nuläger så anser jag att det nackdelarna med en låsning är för stora.

Publicerat
  • Författare

Blir lite nyfiken nu, eftersom du tycker det fungerar bra som det är varför då låsa denna del??

Väger man fördelarna mot nackdelarna med en ändring i nuläger så anser jag att det nackdelarna med en låsning är för stora.

Mja, låsa och låsa. Tanken är eg att inte släppa in rena värnare och jaktmotståndare. Det skrivs ju lite mer avslappnat i den arean, något som skulle kunna användas mot jakt och jägare om läsaren inte förstår eller kan läsa in sammanhangen eller rycker ut delar ur sin kontext. Lite som att om tex patienter skulle sitta i kirurgernas fikarum. Det är inte säkert att patienten skulle uppskatta den lite halvråa attityden kollegor emellan. (Eller hos polis, brandmän osv)

Anledningen till tanken/oron var mattisvargens uppdykande och försök att piska upp stämningen. Han har sina helt slutna forum med sina gelikar. Vi har ett öppet forum för alla, men en lite vrå för att vara lite mer avslappnad och kanske lite mer vårdslös i sättet att skriva och skämta..... Den vrån vill jag bevara som den är.

Publicerat

Tänkte lite samma tanke då Mattisvargen var inne och skrev.

Jaktmotståndarna älskar ju att rycka saker ur sitt sammanhang för å visa på att jägare är ett gäng gamla sexistiska, rasistiska gubbar som älskar att döda alternativt bara rena psykfall.

Det skrivs också en del ganska personligt i just den arean och jaktmotståndare verkar ha en förkärlek för att trakassera folk.

Publicerat

Mja, låsa och låsa. Tanken är eg att inte släppa in rena värnare och jaktmotståndare. Det skrivs ju lite mer avslappnat i den arean, något som skulle kunna användas mot jakt och jägare om läsaren inte förstår eller kan läsa in sammanhangen eller rycker ut delar ur sin kontext. Lite som att om tex patienter skulle sitta i kirurgernas fikarum. Det är inte säkert att patienten skulle uppskatta den lite halvråa attityden kollegor emellan. (Eller hos polis, brandmän osv)

Anledningen till tanken/oron var mattisvargens uppdykande och försök att piska upp stämningen. Han har sina helt slutna forum med sina gelikar. Vi har ett öppet forum för alla, men en lite vrå för att vara lite mer avslappnad och kanske lite mer vårdslös i sättet att skriva och skämta..... Den vrån vill jag bevara som den är.

Förstår vad du menar, men jag skulle vilja påstå att det redan finns ett antal jaktmotståndare som är medlemmar på forumet och dessa kommer ju få tillgång vid en eventuell ändring. Anledningen till att dessa inte märks som mattiasvargen är just för att de vill inte märkas utan bara kunna samla info som kan användas vid andra tillfällen.

Publicerat
  • Författare

Förstår vad du menar, men jag skulle vilja påstå att det redan finns ett antal jaktmotståndare som är medlemmar på forumet och dessa kommer ju få tillgång vid en eventuell ändring. Anledningen till att dessa inte märks som mattiasvargen är just för att de vill inte märkas utan bara kunna samla info som kan användas vid andra tillfällen.

Då ska dom bort från den arean! Tillför man inget och är inne bara för att "lyssna". Då har man inget där och göra.

Om jag förstått det rätt så krävs det ett visst antal inlägg för att få tillgång till "lägerelden". Just för att kunna sortera bort "lyssnare".

Varför då inte också ha ett krav på inbjudan/ansökan om att få vara med? Sen kanske man skulle kunna bli utkastat pga passivitet om man inte tillför något....?!?

Dvs att "lägerelden" är något man förtjänar om man tillför något. Gör man inte det, eller uppträder stötande så får man nöja sig med de övriga areiorna om man nu inte är så stötande att man avvisas även därifrån....

Publicerat

Då ska dom bort från den arean! Tillför man inget och är inne bara för att "lyssna". Då har man inget där och göra.

Skulle vilja påstå att man då kommer att utesluta en stor det av medlemmarna från denna arean och min uppfattning är attt det skulle vara en stor förlust.

Varför då inte också ha ett krav på inbjudan/ansökan om att få vara med? Sen kanske man skulle kunna bli utkastat pga passivitet om man inte tillför något....?!?

Tänk vilket arbete det skulle vara för admin med vänner att administrera detta.

Ett levande forum är ett öppet forum, där skiten kastas ut efterhand den visar sig.....

Publicerat

...........

Tänk vilket arbete det skulle vara för admin med vänner att administrera detta.

.........

Nja, det kan man ganska enkelt administrera automagiskt. Det snurrar ju en räknare på vart och ett av nicken......

/T

Publicerat

Vill nog helst inte låsa areor. Framförallt inte om någon slulle uppfatta det som fritt fram med kommentarer som i motståndarrs händer kan skada oss.

Publicerat

Nja, det kan man ganska enkelt administrera automagiskt. Det snurrar ju en räknare på vart och ett av nicken......

/T

Nu vet jag ju inte hur det fungerar med denna forumsplatta så det kanske är möjligt att köra en automatisk utslängning av inaktiva medlemmar ur en viss area. Men inbjudningarna måste säkert skötas manuellt.

Publicerat

Nu vet jag ju inte hur det fungerar med denna forumsplatta så det kanske är möjligt att köra en automatisk utslängning av inaktiva medlemmar ur en viss area. Men inbjudningarna måste säkert skötas manuellt.

Inte om du sätter min 50 inlägg som krav. Då ser du inte arean förrän du har 50 eller mer inlägg i din history. Så kan du skippa inbjudan.

Funktionen finns för det finns areor som bara moddarna ser, så det är liksom inte rocket science direkt.

Personligen hade jag hellre sett öppna profiler istället för anonyma nick - men det är bara jag det.

/T

Publicerat

Inte om du sätter min 50 inlägg som krav. Då ser du inte arean förrän du har 50 eller mer inlägg i din history. Så kan du skippa inbjudan.

Funktionen finns för det finns areor som bara moddarna ser, så det är liksom inte rocket science direkt.

Personligen hade jag hellre sett öppna profiler istället för anonyma nick - men det är bara jag det.

/T

Om man skippar detta med inbjudan/ansökan så blir det precis som du skriver mycket enklare, men enligt trådskaparen så var det just inbjudan/ansökan som skulle gälla.

När det gäller moderatorernas areor så är det ju så att admin ger dem denna tillgång isamband med att de blit moddar

Publicerat

.......

När det gäller moderatorernas areor så är det ju så att admin ger dem denna tillgång isamband med att de blit moddar

Javisst, det var mer för att påpeka att funktionen att gruppera användare och areor finns och fungerar redan nu. Det är ju inte så att att man måste gruppera varje moderator för sig......... Eller varje area för sig.

/T

Publicerat
  • Författare

/T

Är det inte nått sånt som gäller idag. 20 eller 50 inlägg för att komma in i arean.

Men 20(eller 50) jaktkritiska och jägarhatande inlägg, tycker iaf inte jag ska ge tillgång till våran något mer personliga och "lätta" area.

Nu tolkar jag Jämtas:

Ni kan relaxa..

/Jämta

Som att Moderatorerna redan har en viss koll och skulle inte släppa in tex Mattisvargen iaf inte innan han kan uppträda som folk....

Jag är nöjd med det, även om jag hellre sett att man måste ansöka/bli inbjuden också.