Publicerat Juni 6, 201412 yr Bakre ringen. Plastinlägget sticker ut ca 1mm frammåt, så det förefaller va höjdskillnader mellan baserna. Det är 0 plastinläggen som ligger i. Ska han använda medföljande -10 / +10 inläggen? Låta det va, eller slipa ner basen?
Publicerat Juni 7, 201412 yr Svårt att avgöra, har han köpt ringarna/inläggen för att skona kikaren eller för att det varit problem tidigare ? Om han inte ligger i närheten av centrum på kikarens justermån upp/ned (efter inskjutning) så hade jag använt +10/-10 plastshimsen för att fixa till detta. Raggarö
Publicerat Juni 7, 201412 yr Jag har haft de där ringarna, i mina såg det nog ut sä där, skrev av det som min bristande monteringsförmåga samt en i övrigt tveksam passning på ringarna, jag har även fått samma "glipa" vid slarvig montering av Optilock ringar, just det en sista sak, det går att klämma plasten en del, inte så att det blir så där mycket men det kan vara bidragande till utseendet. /Christian
Publicerat Juni 7, 201412 yr Förstår inte vad du menar med höjdskillnad och slipning av baser? Att plast inläggen är lite bredare än ringen är normalt
Publicerat Juni 7, 201412 yr Författare Nä han bytte ringar vid köp av ny 30 tub. Mest för att skona kikaren, jag ska mäta lite och montera om o se om det hela tiden blir samma monteringsresultat. Btw, om höjden inte är rätt så borde väl plastinlägget på främre ringen också skjuta fram? Främre ringen ser jättebra ut, endast bak det puttar ut.
Publicerat Juni 7, 201412 yr Författare Jag menar ifall lådan diffar 1mm i höjd så baserna inte är 100% horisontella med varandra.
Publicerat Juni 7, 201412 yr Jag menar ifall lådan diffar 1mm i höjd så baserna inte är 100% horisontella med varandra. Då är det enligt mig ett helvetes fel! 1micromillineter går att slipa in ringarna men skiljer det 1 mm är det fel baser kan jag lova
Publicerat Juni 7, 201412 yr Författare Jag hade fel! Inge fel på lådan lr baserna. Har kontrollerat med mädning och stålskala, provat andra ringar etc. Det jag kommit fram till är att den bakre botten halvan är för dåligt gjord. Har testat alla fyra plast halvor i den och de går inte ner ordentligt, sticker upp ca 1-2mm ovanför halvan. Dessutom går inte kikaren i ordentligt ser nästan lika illa ut som när man försöker trycka ner en 26mm tub i en 1 tums ring.
Publicerat Juni 7, 201412 yr Författare Har bytt halvor och plasttinlägg laget runt. Allt sitter perfekt förutom den ena bottenhalvan. Jaha va kul då... skicka tillbaka lr ta fram 30mm stav o slippasta?
Publicerat Juni 7, 201412 yr Författare Har precis avrådit honom från warne eftersom jag har haft otur med deras toleranser så jag rekommenderade detta istället. Fyfan va trött man blir. Tillverkar tyskarna ringar??? Köper snart inget mer från usa. Jo leupold prw har jag iof bara gott att säga om...
Publicerat Juni 7, 201412 yr Jo då det gör de googla upp EAW samt ERA ringar så får du se lite grejer med kvalité /Christian
Publicerat Juni 7, 201412 yr Författare Jo då det gör de googla upp EAW samt ERA ringar så får du se lite grejer med kvalité /Christian Tack för tipset det ska jag göra. Lite ironiskt i sammanhanget är att jag har weaver grand slam för 300kr till min 22a som är "dead on".
Publicerat Juni 7, 201412 yr Författare Jag tar tillbaka mitt påstående. Burris är visst inte gjorda i usa. 900kr för kinagjort är nog en riktigt bra affär för burris.