Publicerat Oktober 1, 200619 yr Vad tror ni om den här http://www.blocket.se/vi/9564346.htm?ca=1_8_s som första rip och bisambössa? Blev lite nyfiken eftersom kikarsikte medföljer och bössan är ganska nära (12mil bort) Vet ingenting om husqvarna 22'or så frågar här
Publicerat Oktober 1, 200619 yr För det priset är det nog ingen dum bössa..Min egna erfarenhet av Husqvarnas salongsgevär sträcker sig dock endast till den gamla enkelskottaren och den jag använt var riktigt vass. En ölburk på 90 meter på frihand med öppna sikten var inga som helst problem..
Publicerat Oktober 1, 200619 yr Författare Jo de gamla enskottarna har ju erkänt rykte gällande precition. Har någon erfarenhet av uppskattad precition? Förväntar mig ingen matchprecition men man vill ju träffa där man ska på 50m.
Publicerat April 5, 200719 yr Hej ! Hittade denna gamla tråd och tänkte återuppliva den! Jag är på jakt efter ett slutstycke till en gammal hva enkelskottare .22lr. Serienumret är 398xx. Tror modellen heter m/255. Tips mottages tacksamt. Glad Påsk !