Publicerat Oktober 1, 200619 yr Jag har beställt en Browning Bar Longtrac Composit 30-06 som jag kommer få hem nu om nån dag ;D (Licensansökan tog bara en vecka!!) Iochmed att det är kort tid till älgjakten så undrar jag hur mycket det kan skilja mellan olika fabriksladdade patroner? Hur omfattande test bör man göra med ett nytt vapen för att hitta en patron som funkar bra? Kan meddela att jag inte är nån prickskytt direkt ;) och skjuter sällan på något längre bort än 100 meter Annars, vad är det plugg som gäller? Till 6,5:an har jag kört Lapua Mega som jag tycker ha funkat bra. /Må
Publicerat Oktober 4, 200619 yr Författare Får tacka för alla svar Nu har jag fått min bössa och undrar om jag kan fylla kolven med något för att få bort lite av "ihålighetskänslan" som finns? Har för mig att Tikka T3 composit känndes likadan. /Mårten
Publicerat Oktober 4, 200619 yr Det ihåliga har jag ingen koll på, har ihålig kolv på studsaren men bryr mej inte så mycket om det.. Ang pluggen.. är väl inte så svårt? Du har ju handlat bössan någonstans, får du inte med lite plugg att testa med? Köp två-tre sorter samt en burk jaktmatch. Skjut in med jaktmatchen, peta sedan i tre av varje och skjut så gott du kan på tavla. Tätast grupp vinner! Lapua Mega är ju bra, testa den samt Norma Oryx och så beror det ju på lite vad handlaren har för sorter hemma. Mvh!