Publicerat Juni 17, 201411 yr Hej allihopa! Jag märker att det blir rost på ejektorer och runt de trots att jag inte använt vapnet i regn eller fuktighet... Är det normalt eller? Allt är rent och fint efter vapenvård men om jag skjuter typ 100 skott så blir det som på bilderna nedan. Några åsikter eller tips? Tacksam för svar!
Publicerat Juni 17, 201411 yr Tvätta händerna innan du smörjer in så slipper du sånt, ganska typiska "fingeravtryck" av salt/fett från fingrarna....... /T
Publicerat Juni 17, 201411 yr Författare Aha, visste inte att det kommer från fingrarna. Kanske ska använda handskar även när jag smörjar in nästa gång. :-) Tack för svar!
Publicerat Juni 17, 201411 yr Inte handaskar, men man ska tvätta händerna INNAN och EFTER vapenvården. Och kolla att den är redigt torr innan du börjar. /T
Publicerat Juni 30, 201411 yr Författare Inte handaskar, men man ska tvätta händerna INNAN och EFTER vapenvården. Och kolla att den är redigt torr innan du börjar. /T Du hade rätt! Tack för tips!