Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Klockan på Scout guard 550 gprs/mms går för sakta

Featured Replies

Publicerat

Någon mer som haft problem med detta? trodde först att det bara var för att batteriet var dåligt, men har laddat det fullt nu och är samma sak ändå.

// joakim

Publicerat
  • Författare

Någon mer som haft problem med detta? trodde först att det bara var för att batteriet var dåligt, men har laddat det fullt nu och är samma sak ändå.

// joakim

Ingen som vet nått om detta?

Publicerat

Nope, men ett I-landsproblemas  :happy:

Publicerat
  • Författare

Nope, men ett I-landsproblemas  :happy:

Nej jag tycker det är ett ganska stort problem. Har nämligen MASSVIS med duvor på min åtel så om man inte har på timer när den ska slå på sig och av sig så tar den bilder hela dagarna och surfen på mitt simkort (200mb/månad) tar slut på nolltid. Ställde rätt klockan för 2 veckor sedan och nu går den redan 6 timmar fel. dvs jag kan inte använda timern alls.  =)

Publicerat

Garanti kvar? Var har du köpt den?

/Lars.

Publicerat

Hade det "vatt på den gamla goda tiden" så kunde ju en urmakare ha ruckat klockan för bättre precision...  :woot:

Publicerat

Jo har haft samma problem åt fel håll....dvs för snabbt..visade sig vara glapp i elförsörjningen med det externa batteriet.

iPad Tapatalk HD

Publicerat
  • Författare

Okey, ja det är garanti kvar på den köpt på nettojakt. Hur gjorde du kalleanka70 för att lösa det? Satte du på nya kontakter eller gjorde du bara rent dom?

// joakim

Publicerat

Maila till Lasse på Nettojakt,han är väldigt hjälpsam.

/Lars.

Publicerat

Två problem, glappar kontakterna på batteriet är det ju bara att klämma åt dem eller skrapa bort det ärgade. Glappar 3,5 mm kontakten i kameran är det värre. Då får man plocka i sär den i molekyler och försöka klämma åt. Har gjort det på några nu. Just nu har jag 4 dylika kameror med externa batterier ute. Alla funkar peppar peppar sen drygt ett år tillbaka. Dock har jag för förbrukat 2 st som gett upp. I 9 fall av 10 beror det på fukt i kameran. Antingen kommer det in via batterikontakten eller om luckan inte stängs ordentligt. Till slut går de sönder i kretskorten. Jag har köpt dem för 1400 kr/st. Tycker ändå kamerorna är lätta att hantera och funkar för det mesta.

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Köp en Minox DTC 1000 istället, har aldrig krånglat för mig. :)

Publicerat

Nej jag tycker det är ett ganska stort problem. Har nämligen MASSVIS med duvor på min åtel så om man inte har på timer när den ska slå på sig och av sig så tar den bilder hela dagarna och surfen på mitt simkort (200mb/månad) tar slut på nolltid. Ställde rätt klockan för 2 veckor sedan och nu går den redan 6 timmar fel. dvs jag kan inte använda timern alls.  =)

hehe, strävhår har iallafall rätt det är ett i-landsproblem,,,,lär inte vara många såna kameror i diverse u-land! :wallbash:

Publicerat
  • Författare

Fick kanon hjälp av en kille som hette Robin på Nettojakt. testade att sko omkontakterna på sladden mellan externa batteriet och kameran och även uppdatera till senaste mjukvaran som jag fick av honom =) Nu funkar det!

Publicerat

Fick du med några nya funktioner i den senaste programvaran?

Publicerat
  • Författare

Fick du med några nya funktioner i den senaste programvaran?

Märker exakt ingen som helt skillnad =)

Publicerat

Klockan är mitt minsta problem. Min drar ur batterier, knäpper inga bilder, fjärrkontrollen fungerar aldrig. Fått en ny 1gång, vart i China 1 gång. Börjar tvivla på att den vaknar upp igen..