Publicerat Juni 21, 201411 yr Antagligen gör jag nått tokfel, för när jag laddade för några år sen var det inte så kinkigt! Ställer jag kalibreringsverktyget så att dom precis går ihop, så kan jag inte mantla, om jag vrider 1/4 varv så blir hylshalsen ojämn, så 1/8 varv mer än kontakt verkar vara melodin. Jag smörjer ordentligt och lite grann invändigt med rengöringsborste i hylshalsen. Federalhylsor. rcbs verktyg. Så till min fråga, ska det vara så känsligt?
Publicerat Juni 22, 201411 yr Antagligen gör jag nått tokfel, för när jag laddade för några år sen var det inte så kinkigt! Ställer jag kalibreringsverktyget så att dom precis går ihop, så kan jag inte mantla, om jag vrider 1/4 varv så blir hylshalsen ojämn, så 1/8 varv mer än kontakt verkar vara melodin. Jag smörjer ordentligt och lite grann invändigt med rengöringsborste i hylshalsen. Federalhylsor. rcbs verktyg. Så till min fråga, ska det vara så känsligt? Hej. Hade ungefär samma bekymmer i början med min 9,3x74, lösningen för mig blev att svarva ner hylshållaren 3/10. Verktygen var RCBS med hylshållaren var troligen från Hornady. //B