Publicerat Juni 24, 201411 yr Jag fick hem nya kulor till 458an idag. En av kulorna var öppen i basen och helmantel, som att den kommit felvänd i produktionen. Någon som sett liknande? levererat av Televerket
Publicerat Juni 25, 201411 yr Intressant! Med tanke på portot för att returnera måste du givetvis få behålla samt en ny ask korrekta utan kostnad... Då har du något till pappälgen ;-)!
Publicerat Juni 25, 201411 yr Jag har en gång i tiden haft en kal 416 kula med motsvarande utseende frågan är då om det inte är en "äkta" och färdig kula från en annan produktionslina som sorterats fel, kanske i byte av sort vid "askningsmaskinerna", jag tror inte att det är ett produktionsfel. Men det är aldrig roligt när sådant sker, någon på RS hade visst hittat en 7 mm kula i en cal 30 ask, vilket iofs är ok men inte det motsatta. /Christian
Publicerat Juni 25, 201411 yr Författare Jag har skickat ett meddelande till Hornady om detta, ska bli spännande att se vad det blir för respons. Det vore ju naturligtvis trevligt med en ask i kompensation
Publicerat Juni 25, 201411 yr Jag har en gång i tiden haft en kal 416 kula med motsvarande utseende frågan är då om det inte är en "äkta" och färdig kula från en annan produktionslina som sorterats fel, kanske i byte av sort vid "askningsmaskinerna", jag tror inte att det är ett produktionsfel. Men det är aldrig roligt när sådant sker, någon på RS hade visst hittat en 7 mm kula i en cal 30 ask, vilket iofs är ok men inte det motsatta. /Christian Jag har hos den lokale handlare hittat en ask .338-kulor med en handkladdad text "9,3" på... inte heller bra om det istället hade varit .375... Stön.
Publicerat Juni 25, 201411 yr Jag har också fått en sådan, en interlock 195gr 8mm. Finns en tråd om det längre tillbaka.
Publicerat Juni 25, 201411 yr Författare Jag har också fått en sådan, en interlock 195gr 8mm. Finns en tråd om det längre tillbaka. http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/42866-defekt-kula/#entry706808 Den ser precis likadan ut, med den skarpa kanten på basen.