Publicerat Juni 28, 201411 yr Hej! Tänkte börja med tråden med att säga att det här är en fråga och ni kommer bli bemötta på respektabla och icke motsträviga svar. P.g.a tidigare frågetrådar. Jag undrar vad för olja jag skulle lägga på min svarta GRS-stock. Jag har svårt att få tag på GRS egna olja! Rekommendationer är varmt välkomna.
Publicerat Juni 28, 201411 yr Hej! Tänkte börja med tråden med att säga att det här är en fråga och ni kommer bli bemötta på respektabla och icke motsträviga svar. P.g.a tidigare frågetrådar. Jag undrar vad för olja jag skulle lägga på min svarta GRS-stock. Jag har svårt att få tag på GRS egna olja! Rekommendationer är varmt välkomna. Nu har jag ej grs kolv, men vet fler som använder grs egen olja. http://jaktpasset.se/GRS_kolvar/GRS_stockolja
Publicerat Juni 29, 201411 yr Jag använder kokt linolja av bra kvalitet till min GRS. Fungerar bara bra. Oljar den lite då och då så att jag slipper att den torkar ut. Om stocken torkat mycket så blanda den kokta linoljan med lika delar balsamterpentin. Använder linolja till mycket och har bara bra erfarenhet av det. Och så är ju GRS-oljan "linoljebaserad"