Hallen 1 Posted October 3, 2006 Share Posted October 3, 2006 Jag undrar när tiken löper för första gången, är det olika från hund till hund eller är det lika i överlag? Quote Link to post Share on other sites
Pitepalt 1 Posted October 3, 2006 Share Posted October 3, 2006 "tiden för första löpet varierar från ras till ras. I genomsnitt löper tiken första gången vid 7-9 mån ålder, och sedan ca 2 ggr/år, oftast livet ut. Den normala löptiden är ca 3 veckor." Taget från någon djurkliniks hemsida Min tik var 8 månader iaf Quote Link to post Share on other sites
Hallen 1 Posted October 3, 2006 Author Share Posted October 3, 2006 Tack Pitepalt. Quote Link to post Share on other sites
Steinbok 688 Posted October 3, 2006 Share Posted October 3, 2006 Min jaktlabbe löpte första gången när hon var ungefär åtta månader gammal. Quote Link to post Share on other sites
tjt hunter 0 Posted October 3, 2006 Share Posted October 3, 2006 några av mina tikar löper en gång om året Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts