Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Slut på höjd och sidojustering

Featured Replies

Publicerat

Jag har monterat om baser och ringar hundratals gånger (optilock) och det är fortfarande samma sak. Jag har 49cm höjdjustering kvar efter att jag skjutit in M55an på 100m. Är det kanske ungefär vad jag kan räkna med? Skulle man kunna tilta sakerna lite då. Kanske lägga en picatinnyskena med lutning! Och vindjusteringen är långt åt vänster. Det är inte ljuddämparen som tar i längre. Det bara fungerar inte. Jag blir galen. Skulle vilja ha 100cm till på varje justering. 110cm upp och 80cm sidledes har jag just nu.

Publicerat

Din tub har totalt 110 cm i höjd ie 11 mil och 80 cm i sida,

med 49 cm kvar upp är du rätt så centrerad i optiken med justerhuset, det är perfekt för optimal prestanda ur/genom siktet. Med tanke på en förväntad användning på 0-300 meter, som normen behöver du inte göra något alls,

då du inte anger hur långt ut på sido justeringen du ligger är det svårt att säga något om den saken, mindre än 1 mil kvar i sida är inte roligt men det går tills vidare.

Lutande skena osv, du riskerar lätt att hamna i ett läge där du inte kan nolla på 100 meter, din tub är en jakttub, inte en taktisk ie inte designad för att behöva skena.

Christian

Publicerat

Fick tips om Burris Signature Zee ringar med "iläggsringar" som justerar höjd och/eller sida. Kolla på bilden långt ner till höger i länken så ser du hur det funkar.

www.opticsplanet.com/burris-signature-pos-align-offset-insert-kits-individual-inserts.html