Publicerat Juli 2, 201412 yr Jag har sålt min bock till en privatperson som bor drygt 20 mil bort, och ska åt det hållet nu under kommande helg. Då ska jag ta med vapnet, så han får se det i verkligheten.. Nu till min fråga: Hans kompis har en vapenaffär, och kan köpa vapnet direkt så det står i hans butik tills köparen fått licensen..Är det OK att göra så? Enligt lag alltså..? Isf, vad ska jag tänka på när jag lämnar över bössan?
Publicerat Juli 2, 201412 yr Ja. Vapenhandlaren får ha bössan hos sig. Då ska den skrivas in i hans dator bara så han står som överlåtare när killen som egentligen köper den får licensen. Mao du ska inte stå kvar som ägare.
Publicerat Juli 2, 201412 yr Du ska ha med dig orglicensen sen knappar han lite på datorn o skickar ett brev till polisen att han har tagit över vapnet till sin butik. Brukqr ta ca 5-7 arbetsdagar o få bort den från sig om inte polisen har semester eller intensivkurs eller annat hittepå
Publicerat Juli 2, 201412 yr Författare Gôtt mos! Tack TH! Lycka till med försäljningen, såg att dom låg på blocket nu
Publicerat Juli 2, 201412 yr Tack du! Ja de kan inte gå segare än här iaf hoppas de löser sig för er med affären!