Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

IOR Tactical 6-24x56 SF FFP digital IR MIL/MIL SH-1 nu med bilder

Featured Replies

Publicerat

Testade en US optik vs min fd zeiss x72 och den var oförskämt bra. Skulle säga mer prisvärd/mer sikte per krona än vad zeissen var!

där vart man glatt överaskad :)

• Svar 81
  • Visningar 9,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Filip.   Ska man såga något och göra det trovärdigt samtidigt så får man nog komma med något mer konkret än att man har hört det eller sett nån snubbe på nätet som påstår så.   Om det är din egen

• strävhår
    strävhår

...försök inte lura mej gosse, jag inga konster tål. Att känna till, hur sikten blir till är mina drömmars mål. Din hemlighet vill jag veta, seså, säj hur det går till. För då blir jag vissten ma

• nu har den kommit .  :woot: :woot:

Posted Images

Publicerat

Något i den lite dyrare klassen som kan vara intressant är ju Tangent Theta 5-25x56 Model TT525P 

Publicerat

Något i den lite dyrare klassen som kan vara intressant är ju Tangent Theta 5-25x56 Model TT525P

Helt klart, ser fram mot lite utlåtanden på dom när dom första ramlat in i landet. Vikten var lite hög för mig så dom är inte intressanta för mig precis.
Publicerat

Finns bland annat hos targetoptics och astro. Som jag förstått det är Tangent theta efterträdaren till Premier reticle så skulle tro att de är väldigt bra.

• 4 months later...
Publicerat
  • Författare

på fredag ska jag beställa ioren . det skall bli spännande å se hur bra den är ..

Publicerat

på fredag ska jag beställa ioren . det skall bli spännande å se hur bra den är ..

Gick det bra ?

Mvh.

Publicerat
  • Författare

japp det gick kanon bra .  den är beställd nu . hälsa george  att en bild kommer när den är monterad . ..

Publicerat

japp det gick kanon bra .  den är beställd nu . hälsa george  att en bild kommer när den är monterad . ..

Klockrent det ska jag göra :)

Mvh.

Publicerat
  • Författare

nu är den på g över sjön å hit ...

Publicerat

Intressant, är herremannen intresserad av att titta i "storzeissen" som de så fint benämnt den tidigare? Jag är intresserad av en liten jämföring!

En vän till mig skall bygga bössa i sommar och jag föreslog som snabbast just IOR, Kahles eller Zeiss inom budgetramen av ca 20 000-25 000kr. Han skulle väl bygga på ett T3-lås eller liknande och geväret lär användas för både jakt som skytte. Lite intresserad av IOR själv. Har vi någon ägare av ett IOR här eller om någon vet lite mer än det lilla jag vet om kikarsiktena kan svara på frågan om de är passande för vakjakt, skulle det uppskattas.

Publicerat
  • Författare

ja vi kan jämföra när jag fått hem den . vi får ta en dag på bredmo ..

Publicerat

Mina ior kikare jag ägt har inte imponerat i skymning. Dock har inte stor-zeissen gjort det heller då jag hade större förväntningar på den. Det us optics jag hade var den kikare jag tittat i som imponerat mest i skymning kontra pris.

Publicerat

Mina ior kikare jag ägt har inte imponerat i skymning. Dock har inte stor-zeissen gjort det heller då jag hade större förväntningar på den. Det us optics jag hade var den kikare jag tittat i som imponerat mest i skymning kontra pris.

Tacksam för svaret!

Jag är inte imponerad av mitt Zeiss till priset sett heller. Jag köpte min för 2 600€, hade jag köpt den begagnad för låt säga 1800 - 2000€ hade jag nog varit nöjd. Jag upplever den extremt bra i mörker, men har lite problem med justermånen.

Publicerat
  • Författare

vilka ior har du haft då ?

Publicerat

vilka ior har du haft då ?

2,5-10x40, 2,5-10x56 och 6-24x56.

Publicerat
  • Författare

nu har den kommit .  :thumbsup::sweat::woot: :woot: :woot: :woot:

Publicerat
  • Författare

nu är skönheten monterad . skall på banan på lördag ev om jag hinner å testa den ..

Publicerat

nu är skönheten monterad . skall på banan på lördag ev om jag hinner å testa den ..

Klockrent vad är intrycket hitintills ? :)

Mvh. 

Publicerat

...osså lite bilder tack ;)

Publicerat
  • Författare

bilder kommer snart lovar det ..

Publicerat
  • Författare

Klockrent vad är intrycket hitintills ? :)

Mvh. 

har ej hunnit titta i den under dags ljus . men satan vad den är stor och brutal . var tvungen att beställa en recknagel skena till den .

Publicerat

Skena tycker jag alla borde använda oavsett för när man en gång har sett en tub böja sig (finns slo-mo klipp på youtube) när man skjuter så börjar man snabbt förstå varför kinajunk borde förbjudas...

Hoppas du blir nöjd för jag gjorde lite efterforskningar om IOR efter jag såg denna tråden första gången och de verkar ha bra prylar nuförtiden!

Sen i egenskap av admin tycker jag det borde vara KRAV på foton direkt när man köpt nya prylar men jag låter det passera denna gången då...  :tongue:

Publicerat

Nille nu är vi nyfikna på lite bilder och info :)

Mvh.

Publicerat
  • Författare
nu kommer det lite bilder på underverket . på min super delux stenroos bygge kaliber 22-250 rem. IOR Tactical 6-24x56 SF FFP digital IR MIL/MIL SH-1 , ringar iors egna 35 mm medium höga .

pipa lw 1-9 stigning. 23 mm i mynningen . ljuddämpare ase ultra sl 5 . 1-18 gänga.

låda win 70 . timny trycke. bell and carlsson glasfiber stock , recknagel 0 moa skena . harris 6-9 benstöd . 

vikt 7,2 kg . inget för klena killar :thumbsup::tongue:

post-5660-0-85010800-1417541816_thumb.jp

post-5660-0-64822700-1417541850_thumb.jp

Publicerat

Men skjuter knallpuffran nåt då? Utlåtande optik?